המחנך ועיתונאי עאדל עאמר נבחר למזכיר הכללי של מק"י

הועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) בחר פה אחד אתמול (שישי), במושב הראשון לאחר הוועידה ה-27, את המחנך ועיתונאי עאדל עאמר לתפקיד המזכיר הכללי של המפלגה, במקום הסופר מוחמד נפאע.

2015-06-27_193606

עאדל עאמר, המזכיר הכללי החדש של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (צילום: מק"י)

 

לאחר בחירתו אמר עאמר: "אני מודה לחברות ולחברים על האמון הגדול שנתנו בי בבחירתי למעמד הזה, שמטיל עליי ועל כולנו אחריות גדולה להנהיג את המפלגה ולשמור על הקו האינטרנציונליסטי העקבי ולהעצים את נוכחותה ואת מעמדה של המפלגה בין שני העמים בארץ הזאת ובמיוחד בקרב מעמד העובדים".

עאמר הוסיף כי "המציאות הקשה והמורכבת שבה אנו שרויים היום – של הנצחת הכיבוש וההתנחלויות,  המשך הניצול, התעצמות הגזענות ועליית הפשיזם – הופכים את השינוי הרדיקלי שמציעה מק"י לרלבנטי יותר מאי פעם. אנו דבקים בעקרונות ובערכים שלנו – ערכי השלום, השוויון, הדמוקרטיה, הצדק החברתי וההתקדמות לסוציאליזם. אנו דבקים במורשת המאבק של המפלגה ושל חד"ש".

המזכ"ל הנבחר קרא לכל חברי וחברת המפלגה הקומוניסטית בכל הסניפים והמחוזות, ובמוסדות המרכזיים, להדק את השורות ולדבוק בעקרונות המרקסיזם-לניניזם, בערכים המהפכניים ובמצע המדיני והחברתי, ובתפקידה האוונגרדי של המפלגה במאבקים פוליטיים ומעמדיים.

עאמר שלח ברכה מיוחדת, בשמו ובשם הוועד המרכזי, למזכ"ל היוצא מוחמד נפאע, ואמר שנפאע "היה ויישאר מופת למאבק, נתינה וצניעות". יצוין כי עאמר, תושב כפר קאסם, הצטרף לשורות תנועת הנוער של המפלגה, ברית הנוער הקומוניסטי הישראלית (בנק"י) בשנת 1979. הוא בוגר החוג לתקשורת באוניברסיטת מוסקבה. מילא שורה ארוכה של תפקידים במפלגה, בהם מזכיר סניף מוסקבה, חבר הוועד המרכזי, מזכיר מחוז המשולש וחבר הלשכה הפוליטית. עאמר שימש כחבר מערכת עיתון "אל-אתיחאד", פעל בתחום החינוך ועבד בגיבוש תכניות לימוד והנחיית קבוצות בנושא החינוך לדמוקרטיה.