המחאה בבלפור: ההסכם עם האמירויות לא הופך את ביבי לפחות מושחת; רבבות צפויים להפגין במוצ"ש

כאלף מפגינים השתתפו אתמול (שישי) אחר בצהריים בקבלת השבת שנערכת מדי שבוע מחוץ למעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. רחוב בלפור נחסם לתנועה עד לכיכר פריז. משתתפי המחאה קראו קריאות רבות, ובהן "ביבי הביתה", "בושה" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון".

עלי ברוק, אחד הנואמים בהפגנה, אמר כי ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות לא פותר את המשבר הכלכלי ו"לא סוגר את המינוס בבנק". "ההסכם הזה לא הופך את הממשלה שלנו ליותר מתפקדת, ההסכם הזה לא הופך את ביבי לפחות מושחת, וההסכם הזה, מעל הכל, לא יגרום לנו ללכת לשום מקום", אמר.

לדברי רונית ארנפרוינד, ממובילות מחאת "אין מצב", ההסכם נעשה בחירה של נתניהו להסיט את תשובת הלב של הציבור מכתבי האישום בהם הוא מואשם. "אומרים שהשבוע אתה מנסה לשבור שיא נוסף בהשחתה השלטונית, בכך שאתה מבקש להיות מעורב לכאורה במינוי ראש התביעה הכללית ומפקד המשטרה ואז אולי בטעות לאשר את תקציב המדינה לכחול לבן", הוסיפה.

"ועל מנת להסוות ולהסיט את השיח על המהלכים שלך שדומים למהלכים של מאפיה, אתה מגייס לכאורה את אשתך בניסיון להגדיר מחדש מה זו אישה מוכה ומה זו הטרדה מינית לנשים, אתה לא מתבייש כמה נמוך עוד תרד?" שאלה ארנפרוינד.

הערב, מוצ"ש, יימשכו מחאות האלפים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, בכיכר ראלי שבקרבת ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובמשמרות הדגלים השחורים ברחבי הארץ, שהוקדמה לשעה 18:00 ופעיליה נקראו להגיע להפגנה מול מעון ראש הממשלה. יצוין שחד"ש מארגנת הסעות מתלאביב למחאה שתיערך בשעה 20:00 בירושלים.

רשימת הגשרים והצמתים בהם יתקיימו מחר משמרות מחאה:

https://www.facebook.com/events/309264820320789

הרשמה להסעות במוצ"ש לירושלים:

https://www.facebook.com/events/905022029982979/

עוד על המחאה, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 3 ו-10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G32_2020.pdf