המועמד המוביל לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית: נתניהו הוא גזען

"נתניהו הוא גזען וריאקציונר", כך אמר אמש (שלישי) הסנאטור ברני סנדרס, המועמד המוביל לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות. הסנאטור מוורמונט אמר את הדברים במהלך עימות דמוקרטי שנערך ברשת סי. בי. אס. לצדו של סנאטור התייצבו ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, ראש עיריית סאות בנד לשעבר, פיט בוטיג'ג', הסנאטורית אליזבת וורן, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, הסנאטורית איימי קלובשר ואיש העסקים טום סטייר. כך פורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד".

המועמדים ביידן וסנדרס, אמש, בעימות הדמוקרטי (צילום מסך: חדשות סי. בי. אס.)

 

המחנה שאל את סנדרס: "אתה המועמד המוביל כרגע. אם תיבחר, אתה תהיה הנשיא היהודי הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית. מה היית אומר ליהודים אמריקאים שחוששים מחוסר התמיכה שלך בישראל, והאם היית מעביר את השגרירות האמריקאית בחזרה לתל אביב?". סנדרס השיב ש"צריך לשקול את העניין לעומק. אני מאוד גאה להיות יהודי, ואפילו גרתי בישראל במשך כמה חודשים. אבל מה שאני מאמין זה שכרגע, באופן עצוב וטרגי, בישראל יש מנהיג ריאקציונר וגזען והוא ביבי נתניהו". סנאטור אף קרא "לא לשכוח מהסבל הפלסטיני".

השאלה הועברה לאחר מכן לבעל ההון בלומברג, שאמר: "אי אפשר להעביר את השגרירות בחזרה, לא היה צריך להעביר אותה מלכתחילה מבלי לקבל משהו בתמורה מהישראלים, אבל זה כבר נעשה ונצטרך להשאיר את המצב כפי שהוא". בשלב זה, ראש עיריית ניו יורק לשעבר התחיל לדבר על פתרון שתי המדינות, אך משימוש במילה התנחלויות, ובמקום כינה אותן "קהילות חדשות".