הישג במאבקן של המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות: בוטלה המחאה בעקבות המשבר התקציבי

שביתת הדרוזים והצ'רקסים שתוכננה להתקיים היום (שלישי) בוטלה אמש, יחד עם העיצומים האחרים, זאת בשל הבנות שהגיעו נציגי הרשויות עם משרד ראש הממשלה והאוצר, בעניין מימון תכניות פיתוח ליישובים. ההצעה שגיבשו תעלה לאישור הממשלה בישיבתה השבועית הקרובה ביום ראשון הבא.

במועצות הדרוזיות והצ'רקסיות הכריזו ביום ראשון על שבוע זעם במחאה על המשבר התקציבי בתום ישיבת חירום שנערכה בעוספיה אמרו ראשי המועצות כי ההצעות הכספיות שקיבלו ממשרד האוצר בניסיון לפתור את המשבר מעליבות ואינן עונות על צרכיהן.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בישיבת ועדת הכספים שנערכה בשבוע שעבר כדי לדון במצוקת המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות (צילום: אלאתיחאד)

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, בגיבוי חברי הכנסת הערביםדרוזים – ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) ממע'אר, חמד עמאר (ישראל ביתנו) משפרעם, וע'דיר כמאלמריח (כחוללבן) מדלית אל כרמל החליטו בשבוע שעבר לצאת למאבק גלוי כדי להבטיח את תקציביהן. בחודשים האחרונים חברי הכנסת יחד עם פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות שיגרו מספר מכתבים בנושא ללשכת ראש הממשלה, לשר האוצר משה כחלון, לראש אגף תקציבים באוצר שאול מרידור ולשר לשיתוף פעולה אזור צחי הנגבי, בהם התריעו על מצב כלכלי חמור.