הח"כים של הרשימה המשותפת עזבו את המליאה במחאה על דברי ארדן

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עזבו אמש (שני) את המליאה במחאה על דבריו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן. זאת, בעת דברי השר בתגובה להצעת אי האמון בממשלת הימין, שתחת הכותרת "אוזלת יד הממשלה בעניין הנשק והאלימות ובעניין תכנון ובנייה בישובים הערבים", שהגישה הרשימה המשותפת. בהצעה תמכו 50 והתנגדו 57 חברי כנסת של הקואליציה.

1

תושבי העיר טירה הפגינו אתמול (שני) מול משרד ראש הממשלה במחאה על אוזלת היד של המשטרה בעקבות האלימות הגוברת בחברה הערבית (צילום: אל אתיחאד)

במהלך הדיון אמר ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "הסטטיסטיקה של המשטרה אומרת שהפשיעה בישובים הערביים ירדה, והיא זוקפת לעצמה כמין הישג בזה, אבל הרציחות ממשיכות, והסטטיסטיקה אומרת – 1,226 רציחות מאז 2000, אבל השנה הזו, שזה אומר שקרוב ל-70 הרוגים בחודש – הסטטיסטיקה אומרת, שמתחילת השנה הזו נרצחו כ-60 בני אדם, מהם 10 נשים ו-50 גברים, אבל יהודים מתחילת השנה נרצחו 38, מהם 10 נשים ו-28 גברים". עוד הוסיף "אם ניקח בחשבון את יחס האוכלוסייה, אצלנו פי 6.3, כלומר 630% יותר. יכול להיות שמישהו יגיד: אתם הערבים אלימים. לא נכון. אנחנו חלק מהעם הפלסטיני. לידנו בשטחים הכבושים יש אחוזים פי כמה פחות ממה שיש לנו פה. ויש אנשים שיבואו ויגידו: תשמעו, מה אפשר לעשות לכם? זה אתם. לא. אתם המשטרה שצריכים לעשות את האכיפה הנכונה."

השר ארדן השיב להצעה ואמר: "כשאומר חבר הכנסת חאג' יחיא, האם החברה הערבית היא חברה אלימה יותר? אם הוא עונה לתשובה הזו: לא, אז אין לי בכלל שיג ושיח אתו, כי גם אצלנו, הרמב"ם אמר, קודם כל, כדי לחזור בתשובה צריך להכיר קודם כל בחטא, צריך להכיר בבעיה. כן, יש גם בעיה תרבותית בחברה הערבית במדינת ישראל. העובדה שיש יותר מעשי רצח בתוך המשפחה, זה לא קשור למשטרת ישראל. זה קשור לנורמות תרבותיות". כאמור, חברי הכנסת של הרשימה המשותפת עזבו את המליאה במחאה על דבריו של השר ארדן.