הוקמה ועדה לחיים משותפים בהסתדרות

לאחרונה נערכה ישיבה חגיגית לציון הקמתה של ועדה חדשה בבינ"ה (בית נבחרי ההסתדרות) – הוועדה לחיים משותפים. בראש הוועדה נבחר לעמוד חבר סיעת חד"ש בהסתדרות וחבר הנהגת ההסתדרות מאג'ד אבו יונס. לצדו מכהנים בה עוד שלושה מחברי סיעת חד"ש – מור סטולר, מייסם ג'לג'ולי ואלון-לי גרין.

במהלך הישיבה, אמר מאג'ד אבו יונס כי הוא "מברך על הקמת הוועדה לחיים משותפים בין ערבים ויהודים, ובמיוחד בצל התנאים הקשים והימים הקשים, בהם גוברות השנאה והגזענות בין ערבים ויהודים, בגלל המשך הכיבוש ומדיניות ממשלת הימין של בנימין נתניהו". עוד אמר אבו יונס כאשר הציג את התכניות לפעילות הוועדה: "אני רואה זאת כחובתו כל אדם שפוי לעשות כל מאמץ לשנות מציאות כואבת זו, ולהציע אופק של תקווה. וועדה זו תתרום רבות למטרה זו מניסיונם של וועדי עובדים במקומות עבודה משותפים לטובת כלל הציבור״.

2016-02-28_211009

צילום: סיעת חד"ש בהסתדרות

סוהיל דיאב, יו״ר האגף לקידום שוויון ויו"ר סיעת חד"ש, בירך על הקמת הוועדה, והביע תקווה וביטחון כי היא תתרום רבות לביסוס חיים משותפים בין יהודים וערבים בתקופה שבה הגזענות מרימה ראש בעידודה המתלהם של ממשלת נתניהו. "אנו יודעים כי במקומות עבודה משותפים ישנה אווירה טובה יותר וסובלנות רבה יותר בין ערבים ליהודים, מאשר בציבור הכללי. את אותה אווירה טובה אנחנו צריכים להביא לכל מקומות העבודה ומהם אל הרחוב והציבור הרחב".

עוד בירכו על הקמת הוועדה מיכאל כוכבי, מ"מ יו"ר ההסתדרות, שהבטיח לתמוך במהלכיה לטובת שוויון וחיים משותפים, ונחום אסד, מזכיר בינ"ה, שפתח את ישיבת הוועדה והביע הערכה לרעיון להקמת וועדה לחיים משותפים, ואמר כי הקמתה תורמת לביסוס ההסתדרות כתנועה חברתית בעלת השפעה ולא רק כאיגוד מקצועי.

הוועדה לחיים משותפים הוקמה כחלק מההסכם הקואליציוני בין סיעת חד"ש בהסתדרות לבין אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, שנחתם לפני מספר חודשים. הוועדה צפויה לקדם יוזמות ורעיונות שונים הנוגעים למקומות עבודה משותפים ולשיתופי פעולה בין יהודים וערבים.

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"