הוקם אוהל מחאה מול משטרת עירון; מאות בהלוויית בכיר התנועה האסלמית ביפו

המחאה נגד אוזלת עדן של ממשלת הימין והמשטרה במיגור הפשע בחברה הערבית נמשכת ואוהל מחאה הוקם מול משטרת עירון בהשתתפות ראשי רשויות וחברי כנסת של הרשימה המשותפת. בין הבאים: חברי הכנסת של חד"ש. כמו כן, מול תחנת המשטרה באום אלפחם התייצבו בני נוער עם ארונות פתוחים כשהם עטופים בסדינים לבנים :"לא רוצים להיות הקורבן הבא".

כמו כן, מאות בני אדם השתתפו אמש (שני) בהלווייתו של בכיר התנועה האסלאמית ביפו, השייח' מוחמד אבו נג'ם (41) שנורה למוות ביום ראשון ברחוב הסבא משפולה ביפו. ברצח נפצע באורח קשה גיסו של אבו נג'ם. בהלוויה השתתף חבר כנסת סאמי אבו שחאדה (בל"ד הרשימה המשותפת), תושב יפו שמסר "הממשלה הזו מפקירה את החברה הערבית. מדינה שיודעת על נשק גרעיני באיראן ועוצרת אנשים שמעורבים ברצח על רקע לאומני יכולה להיאבק בארגוני הפשיעה".

נשים מפגינות ביום שישי האחרון ליד טמרה נגד הפשע ומעשי הרצח בחברה הערבית. שלישית מימין: ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: זו הדרך)

יצוין שעימותים פרצו ביום ראשון בערב במהלך הלוויית הצעיר שנרצח ביום שישי באום אלפחם, מוחמד נאסר אגבריה, תושב העיר בן 21. אלפי משתתפי ההלוויה חסמו את כביש 65 והדליקו צמיגים במחאה על אוזלת ידן של ממשלת הימין והמשטרה במיגור הפשע בחברה הערבית. המשטרה פיזרה את המוחים באמצעות שוטרי משמר הגבול, שוטרי יס"מ ומכת"זית. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), המתגורר באום אל פחם, מתח אף הוא ביקורת על המשטרה. "מדוע הם נעלמים כשצריכים אותם כדי לאסוף נשק ולרסק את ארגוני הפשיעה, אבל מופיעים בהמוניהם כדי לפזר הפגנות?", שאל. הוא הוסיף: "נחריף את צעדי המאבק נגד הכישלון של המשטרה".