הוועדה לזכויות הילד תקיים דיון על הסרטון הגזעני כלפי ילדים ערבים-בדואים

הוועדה לזכויות הילד תקיים מחר (שני) דיון חירום בעקבות הסרטון הגזעני כלפי ילדים ערביםבדואים שהופץ ברשתות. "הדעת לא נחה וקשה מאוד להירגע. גזענות היא פסולה תמיד, אבל היא עוד יותר פסולה כשילדים נמצאים במרכז: כשהם קרבן לגזענות בוטה ומשפילה, וכשהם מחונכים לגזענות בצורה מבישה", מסר יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת).

"כואב ומקומם לראות הסרטון הזה, בייחוד כאשר ילדים נמצאים במרכזו. בלתי נסבל לראות כזו גזענות בוטה ומשפילה, ובמיוחד כלפי ילדים שלא מבינים מה נאמר ומתרחש. זה לא ׳רק סרטון׳: הוא משקף את מה שיותר מדי אנשים חושבים על האזרחים הערבים וחושף את היחס הגזעני של הממסד לחברה הערבית. גועל נפש", הדגיש.

"להאכיל ילד בדואי", מתוך הסרטון

בסרטון שהופץ אמש (מוצ"ש) ברשתות החברתיות נראה כוכב הילדים רועי עוז, הידוע בשם "רוי בוי" במהלך טיול בפזורה הבדואית נשמע שואל את ילדיו "מי רוצה להאכיל בדואי?", כשילדים מהאזור התקבצו סביב רכבם. המשטרה מסרה כי תוכן הסרטון, שצולם לפני כחמש שנים, יישלח לבדיקה. "בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: 'מי רוצה להאכיל בדואי?', יועבר לבחינה בחטיבת החקירות", נמסר.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיבה ואמרה כי הסרטון "משקף איך מגדלים דור שלם של גזענים שרואים באחר נחות. כך נהגו הקולוניאליסטים הלבנים באפריקאים. הגזענות הבוטה והדההומניזציה שרואים בסרטון מצטרפים לדיכוי ולעוני המחפיר של הציבור הערבי הבדואי בנגב. הגזענות הניצול והנישול הם חלק מאותו משטר". גם חברה לסיעה, ח"כ עופר כסיף התייחס לסרטון של כוכב הילדים ושאל: "הזדעזעתם מסרטון התגזענות על בדואים? ומכך שרובם חיים עשרות שנים ללא מים זורמים או חשמל והמדינה מתכננת להרוס להם את הבית לא תזדעזעו?".