הוגשה עתירה לבג"צ לשחרורם של שני עצירים מנהליים פלסטינים השובתים רעב יותר מ-80 יום

שני העצירים שובתי הרעב, אחמד אבו פארה ואנס שדיד, דורשים לבטל את מעצרם המנהלי. השניים שובתים רעב זה יותר מ-80 ימים ומאז הפסיקו לשתות מים בשבוע שעבר ומצבם הרפואי הדרדר מאוד. בתחילת השבוע דחה בג"צ את עתירתם והם החליטו להמשיך בשביתה כל עוד לא התקבלה החלטה על ביטולו.

עקב כך, הם הגישו אתמול (שישי) העתירה נוספת. בארגון רופאים לזכויות אדם, טוענים כי מצבם הבריאותי של שני שובתי הרעב הוא הקשה ביותר מבין מקרי שביתות הרעב בשנים האחרונות וכי רק שחרורם יציל את חייהם. הדיון הדחוף בבג"צ יתקיים מחר (ראשון).

2016-12-17_154739

אחמד אבו פארה ואנס שדיד (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית מען)

"אני קורא לארגוני זכויות האדם בארץ ובחו"ל, למדינות העולם החופשי, ולכל מי שיש לו מצפון תעזרו לי כדי לחיות. אני גוסס ואני לא רוצה למות", אמר אבו פארה בקול חנוק. שדיד התקשה לדבר ומלמל כמה מילים על רצונו לחיות. השניים העבירו את המסר באמצעות ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שביקר אותם בבית החולים אסף הרופא והקליט את דבריהם. השניים מאושפזים שם מזה כמה שבועות ומסרבים לקבל כל טיפול או סיוע. לפי ח"כ ג'בארין, המעצר המנהלי מהווה הפרה בוטה לכל עקרונות זכויות האדם ועל כן יש להתגייס למען שחרורם של שני העצירים.

אבו פארה, בן 29 מצוריף, ושדיד, בן 19 מהכפר חרסא בנפת חברון, נעצרו בנפרד בתחילת אוגוסט השנה. אבו פארה נעצר בשל "פעילות ביטחונית עוינת" והוצא לו צו מעצר מינהלי לשישה חודשים. שדיד נעצר בשל "חשדות להסתה ברשתות החברתיות", ולא הוגש נגדו כתב אישום. המדינה בחרה להוציא לו צו מעצר מינהלי. עו"ד אחלאם חדאד, שמייצגת את השניים, מסרה שמצבם הרפואי מידרדר מיום ליום וכי במערכת הביטחון מודעים למצבם הרפואי אולם לא הגישו שום הצעה בעניין שחרורם. לדבריה, ההצעה האחרונה היא השארת הצו הנוכחי שמסתיים בתחילת פברואר וחידושו לעוד ארבעה חודשים.