הואשם שוב בתמיכה בטרור: החוקר המרקסיסטי הרוסי בוריס קגרליצקי נידון ל-5 שנות מאסר

הסוציולוג והפעיל הרוסי בוריס קגרליצקי, שנעצר במוסקבה בסוף יולי אשתקד ושוחרר לפני מספר שבועות, נשפט שוב אתמול (שלישי) ונידון לחמש שנות מאסר. על פי האתר הרוסי העצמאי "מדיהזונה" ההוגה המרקסיסטי העקבי, המתנגד בחריפות למשטרו של הנשיא ולדימיר פוטין ולמלחמתו באוקראינה, שוחרר ב-19 בינואר ונקנס בסכום של כ-10 אלף יורו. בעקבות שחרורו הוגש לבית המשפט ערעור על ידי הפרקליטות. אתמול הקנס בוטל אך במקומו הוא נשלח ישירות מאולם הדיונים לבית הסוהר.

על העצומה הבינלאומית שדרשה אשתקד את שחרורו ושמה דגש במעצרו ובמצבם של האסירים הפוליטיים ברוסיה, חתמו רבבות פעילי שמאל מכל העולם. בין חותמי העצומה, אישים ידועים בשמאל ברחבי העולם ובהם ז'אן-לוק מלנשון הצרפתי, ג'רמי קורבין הבריטי, הפילוסוף הסלובני סלבוי ז'יז'ק, ההיסטוריון האיטלקי אנזו טרברסו, הפילוסוף הצרפתי אטיין בליבאר, החוקר הלבנוני ז'ילבר אשכר, מזכ"ל מפלגת ההתחדשות הקומוניסטית של איטליה, מאוריסיו אסרבו, ועוד.

קגרליצקי (64) נעצר בהאשמות מופרכות ומפוברקות לפיהן הוא "תומך בטרור" בגלל התנגדותו הקולנית לפלישה הרוסית לאוקראינה. ב-2022 אף הוגדר על ידי השלטונות כ"סוכן זר". על פי ארגון זכויות אדם הפועל ברוסיה מאז תחילת המלחמה ב-22 בפברואר 2022 ועד ל-17 בדצמבר 2013 נעצרו כ-20 אלף מפגינים שהתנגדו לפלישה.

הידיעה על מאסרו באתר מדיהזונה (ברוסית):

https://zona.media/news/2024/02/13/kagarl

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127151/