הפגינו מול הקריה בת"א נגד המלחמה בעזה; עשרות ארגונים ישתתפו בכנס השלום בטירה

עשרות מפעילי הגוש הרדיקלי ונשים בלבן הפגינו אמש (שלישי) מול הקריה בתל אביב נגד המלחמה ברצועת עזה ובקריאה לעצור את ההפצצות ברפיח. המפגינים אחזו שלטים עם הכתובות "די להפצצות ברפיח, "די לטבח ברפיח", "יש בני אדם בעזה", "כולם תמורת כולם" ו"הגנו על הילדים ברפיח". בתום המחאה נמסר כי ימשיכו לקרוא להפסקת אש מיידית ותמידית, עסקת שבויים וחטופים ולסיום המצור והכיבוש.

גם ביום שני עשרות סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב קיימו מחאה שקטה נגד המלחמה ברצועת עזה. הם עמדו דקה דומיה במרכז הקמפוס ומסרו "לא נשתוק מול הטבח המתמשך בעזה ומול הרדיפה הפוליטית של מתנגדי המלחמה". עוד הם קראו לקידום פתרון מדיני בין ישראל לפלסטין. מחאות נוספות נגד המלחמה בעזה נערכה ברחוב קפלן במוצ"ש וביום שישי בצומת אלמוג בבקעה – הפגנה שפוזרה בכוח בידי כוחות הכיבוש.

בתוך כך, עשרות ארגונים הודיעו על הצטרפותם לכנס היהודי-ערבי של "שותפות השלום" שייערך בעיר טירה ביום שישי הקרוב החל מהשעה 11:00. "בואו נחשוב ביחד, יהודים וערבים, על איחוד הכוחות במאבק למען הסכם שיסיים את המלחמה, ויחזיר את כולם הביתה. נחשוב ונפעל למען עתיד של שותפות למען שלום, שוויון ודמוקרטיה. עתיד בו כולם זוכים לחיות בכבוד. עתיד בו לא מרחיקים סטודנט על פוסט, לא מפטרים מורה על עידוד חשיבה ביקורתית ולא מדיחים חבר כנסת על דעה הלא מקובלת על הרוב", נמסר.

בין הארגונים השותפים ביוזמה: אקדמיה לשוויון, הגוש הרדיקלי, איתך-מעכי, משפטניות לצדק חברתי; אמהות נגד אלימות; ארץ לכולם – שתי מדינות מולדת אחת; אשה לאשה – מרכז פמיניסטי בחיפה; בית ספר לשלום נווה שלום, בני אברהם, בנק"י, הגוש נגד הכיבוש בניו יורק, הורים נגד מעצרי ילדים, זוכרות, זזים, זעקת האימהות, חד"ש, חוריה, חלונות אפיקים לתקשורת, יש גבול, כאן זה לא אולפן, כל אזרחיה, לוחמים לשלום, מאבק סוציאליסטי, מחסום-וואצ', מסרבות, נשים בשחור, נשים נגד אלימות, עו"סים שלום, עוז ושלום, עומדים ביחד, פורום דו קיום בנגב, פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, פסיכואקטיב, פעילי בקעת הירדן, פרופיל חדש, פרי ג'רוזלם, קול רבני לזכויות אדם, קולקטיב מזרחי אזרחי, רעך כמוך, שוברים שתיקה, תורת צדק, תנד"י, תע"ל, ישראלים למען שלום – גרמניה, חקל – ברית להגנה על זכויות אדם, אמהות למען החיים, נשים עושות שלום ומטה המאבק בחוק הלאום.

בכנס שייערך בשישי ישתתפו, בין היתר, יו"ר ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה, השרה לשעבר יעל גרמן, ראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי, הפעילה דיאנה קאסם, בשם משפחת מורשד עבד אלחי שנהרג בידי שוטרים;  העיתונאי מירון רפפורט, ארץ לכולם; אלון-לי גרין, מראשי עומדים ביחד וח"כ עופר כסיף (חד"ש), המתמודד עם ניסיון הדחה אנטי-דמוקרטי. בהנחיה: סמאח סלאימה ומוריה שלומות.

יצוין שכאלף איש הפגינו ב-20 בינואר האחרון בכיכר פריז בחיפה נגד המלחמה בעזה ביוזמת "שותפות השלום" – קואליציה של חד״ש עם תנועות וארגוני חברה אזרחית המתנגדים למלחמה. ההפגנה הייתה המחאה הגדולה ביותר נגד המלחמה שנערכה בעיר מאז 7 באוקטובר. היא התקיימה לאחר שהמשטרה ניסתה לאסור על קיומה, אך נכנעה בעקבות עתירה לבג"ץ של "שותפות השלום" והאגודה לזכויות האזרח.

הרשמה לכנס שותפות השלום: bit.ly/49949ZI

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127372