ההרוג ה-60 בתאונות עבודה מתחילת השנה: עובד בניין סיני שנפל מ-15 קומות באשקלון

עובד בניין סיני, צ'ן ג'ון, בן 30, אתמול (רביעי) באתר בנייה של "י. ח. דמרי" ברחוב דרך ארץ בשכונת עיר היין באשקלון. הפועל נפל מגובה רב – 15 קומות וצוותי רפואה שהגיעו לזירת האירוע נאלצו לקבוע את מותו במקום.

כוחות הצלה באתר הבנייה של האקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים, במקום נפצע קשה עבוד שנפל משמונה מרפסות (צילום: איחוד הצלה)

 

פראמדיק מד"א ניסים קרילקר סיפר: "הפועל שכב בסמוך לבניין באתר בניה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". על פי הקובצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה זהו העובד השלישי שנהרג באתרי הבנייה באותה שכונה מתחילת השנה והעובד ה-60 הנהרג מתחילת השנה.

באפריל נהרג במקום אלכס פישר בן 59, מפעיל עגורן שנפל מגובה באתר בביצוע חברת 'דניה סיבוס' ובינואר נהרג וואנג זה בן 40, עובד סין, לאחר שנפל מגובה באתר בביצוע חברת "י.ד. בנגב פיתוח ובנייה". "ריבוי ההרוגים בשכונה זו בה נבנים אתרי בנייה רבים מחייב, לצד מיצוי החקירות המשטרתיות בנוגע לתאונות שהתרחשו, גם בחינה ופיקוח קפדניים של מצב בטיחות האתרים בשכונה מצד מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה", מסרה הקבוצה.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) שנבחר השבוע שוב לכנסת מסר "פועל סיני נהרג השבוע אלפי קילומטרים מביתו ומשפחתו בשל ההפקרה וההזנחה של חייהם וביטחונם של העובדים בישראל. גם בכנסת ה-25 אמשיך לפעול למען ביטחון העובדים והעברת חוק הרשות לבטיחות תעסוקתית". יצוין שביום רביעי נפצע קשה עובד נוסף שנפל מגובה של שמונה מרפסות באתר הבנייה של האקדמיה לאמנות בצלאל ברחוב גרוזנברג בירושלים בביצוע של "שיכון ובינוי – סולל בונה". העובד, בן 30, פונה במצב קשה ועם חבלות ופציעות בראשו ובגפיו לבית החולים צדק בעיר.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116069