ההרוג ה-17 מתחילת השנה: פעול בן 65 נהרג בעת עבודות בנייה בנמל חיפה המופרט

תושב אבו סנאן בן 65 נהרג הבוקר (שני), ועובד נוסף בן 35, תושב נשר, נפצע באורח קשה, לאחר שהשניים שאבו גזים רעילים בבור ביוב במסגרת העבודות לבניית נמל חיפה המופרט, בביצוע "שפיר הנדסה" ו"אשטרום". כך מסרה עו"ד הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בניין. זהו ההרוג ה-17 מתחילת השנה בענף הבניין.

2017-07-31_204843

כוחות הצלחה שפעולו אתמול כדי להציל פועל שנפל לפיר בעומק 20 מטר באתר לבניית מחלף רעננה דרום על כביש 531 (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

דובר מגן דוד אדום הודיע היום כי "בסמוך לשעה 09:00 התקבל דיווח במוקד מד"א על שני פועלים, בני 37 ו-65, שנפגעו באתר בנייה ברחוב הדייגים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום פינו את השניים לבית החולים בעיר: הפועל בן ה-65, תושב אבו סנאן, במצב אנוש כשהוא מורדם ומונשם, ובהמשך נקבע מותו, ובן ה-37, תושב נשר, במצב קשה וסובל מחבלת ראש במצב קשה. מחקירה ראשונית עולה כי בן ה-65 הגיע למקום עם משאית לשאיבת ביוב, וכשנכנס אל הבור על מנת להתחיל לשאוב שאף חומרים רעילים והתעלף. פועל של הנמל שהיה במקום ניסה לחלץ את בן ה-65, נפל ושאף גם הוא את החומר הרעיל."

על פי אתר חברת שפיר הנדסה, במסגרת פרויקט נמל המפרץ בנמל חיפה, מבוצעות עבודות להקמת שוברי גלים, מזחים, עבודות חפירה ימית ועבודות תשתית נוספות, שהיקפו מוערך בכ-4 מיליארד שקלים. לפני חודש וחצי נהרג עובד באתר "יפו בשדרה" בביצוע חברת "אשטרום", לאחר שנפל מגובה. בשנה האחרונה נהרגו 3 עובדים באתרי תשתית של חברת "שפיר הנדסה".

יצוין שפועל נפל אתמול לפיר בעומק 20 מטר באתר לבניית מחלף רעננה דרום על כביש 531. במהלך הנפילה נתפסה הרתמה ובלמה את נפילתו לאחר 6 מטר. הפועל פונה לאחר פעולות חילוץ מורכבות במצב בינוני עם חבלה בגפיים לבי"ח מאיר.