ההפגנות נגד ראש הממשלה שבות לרחוב בלפור: מורים הפגינו בדרישה לתוספות שכר

עשרות עובדות ועובדי הוראה הפגינו אמש (רביעי) מול מעון ראש הממשלה, יאיר לפיד ברחוב בלפור בירושלים. בהסתדרות המורים מסרו כי בכוונת עובדי הוראה להמשיך ולהגיע עד למעון ראש הממשלה, כדי להבהיר שהם לא ינוחו עד שנגיע להסכם שכר מיטבי לכל אנשי החינוך. יצוין שזה שבועיים המורים מפגינים מול ביתו הפרטי של לפיד ברמת אביב ג'.

מורות ומורים מפגינות ליד ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב ג' (צילום: הסתדרות המורים)

 

בתחילת השבוע הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד שללא הגעה להסכם שכר חדש למורים, הארגון תנקוט בצעדים ארגוניים בפתיחת שנת הלימודים הקרובה. בסרטון לסיום שנת הלימודים שהופץ לעובדי ההוראה, אמרה בן דויד: "אני מקווה שאנשי האוצר התעשתו, והבינו שכוחנו באחדותנו, ושאם לא נגיע להסכם שכר מיטבי לכולם, באחד בספטמבר יהיה פה בלגן עוד יותר גדול מזה שראינו בימים האחרונים". בן דוד קראה לראש הממשלה החל ממחר, יאיר לפיד, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולאנשי משרדו לסיים את ההסכם במהירות, "כדי שנוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בשקט".

לאחר חודש בו נקטו המורות והגננות עיצומים במחאה על עיכוב המשא ומתן על ידי משרד האוצר, שנת הלימודים מסתיימת בלי שנחתם הסכם. למרות זאת, בן דויד התחייבה בפני המורים ש"המאבק להסכם שכר מיטבי לא ירד מסדר היום הציבורי עד שנשיג את מבוקשנו. הסתדרות המורים תעשה הכול לשמור על זכויותיכם לשפר את שכרכם ותנאי העסקתכם."

 

סרטון – מורים מפגינים אמש ליד מעון ראש הממשלה בירושלים:

https://www.facebook.com/histadrut.hamorim/videos/44231500414405

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113638