ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ברשויות המקומיות

 

ההסתדרות הכריזה הבוקר (יום ב') על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, בשל אי-מתן המענק לעובדים במשכורת יוני, בהתאם להסכם השכר במגזר הציבורי. הסכסוך חל גם על מרכז המועצות האזוריות, המועצות הדתיות, איגודי הערים לכבאות, איגודי הערים לביוב ולאיכות הסביבה וועדות לתכנון ובנייה. אם לא יימצא פתרון, תוכל ההסתדרות לנקוט עיצומים ואף להשבית את השלטון המקומי בעוד שבועיים.
 
לפי הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בין האוצר להסתדרות, 100 אלף עובדי וגמלאי הרשויות המקומיות יקבלו מענק חד-פעמי של 16.5% במשכורת יוני כחלק מהתוספת המזערית שבהסכם בשיעור של 5% לשנתיים; ואולם המרכז לשלטון מקומי וראשי שלוש הערים הגדולות (תל-אביב-יפו, ירושלים וחיפה) מסרבים לחתום על ההסכם, שכן לטענתם מי שצריך לשפות אותם על ההסכם הוא האוצר, והמשרד טרם עשה זאת. בהסתדרות אומרים כי ראש אגף התקציבים בעת סגירת ההסכם, קובי הבר, הבטיח ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי שיפוי כזה יינתן לשלטון המקומי. ההערכות הן כי מדובר ב-400 מיליון שקל.
 
יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד מסר כי  "מדובר בהפרה בוטה של הסכם השכר, שהעובדים השיגו במאבק. נפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים, עד כדי שביתה מלאה, על מנת למנוע פגיעה בעובדי הרשויות המקומיות". יצויין שגם עובדי רשות השידור, הצמודים להסכם שנחתם עם הממשלה, אף הם לא קיבלו את תוספות השכר.