החרפה נוספת בעיצומי הדואר; ראשי המתנחלים בגולן רצו לשבור את השביתה

 

מטה המאבק של עובדי הדואר החליט הבוקר (יום ב') להחריף שוב את העיצומים. החל מהיום, נמנעים העובדיםמלחלק דואר לכנסת ולמשרדי הממשלה, והחל ממחר יפסיקו העובדים את העברותהבעלות על רכבים ואת משלוח הדואר הדיפלומטי. נושא העברת הבעלויות צפוי להוות מכהקשה, שכן אין מקום חלופי אחר בו ניתן לבצע העברה של בעלות על רכב. חוץ מהציבורעצמו, חברות הליסינג צפויות גם הן להינזק ממהלך זה.
 
העובדים נוקטים בעיצומים בשל הסחבת במתן רשת הביטחון לדואר ישראל עלמנת למנוע פיטורי עובדים. רשת שכזו הובטחה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לפני כשנה, עם פתיחת התחרות בשוק הדואר הכמותי, לקראת הפרטת שירותי הדואר בישראל. אולם הדיונים בין משרדי התקשורת והאוצר על אופןמתן רשת הביטחון, במזומן או באישור להעלאת עמלות, עוד נמשכים.
 
מההסתדרות נמסר, כי ההבטחה לעיני היא לרשת ביטחון בסך של 63 מיליון שקל. לאחרונההציגה הנהלת הדוארתכנית לפיטורי 150 עובדים, בשל גירעון צפוי ב-2008 של כ-80מיליון שקל.
 
במכתב לשרי האוצר והתקשורת ולמנכ"ל הדואר, אבי הוכמן, כתב ברוך ויצמן, יו"ר ועדעובדי הדואר, כי "לאור העובדה כי עד לרגע זה לא ניתנה רשת ביטחון ולא הוסדרוההשלכות על העובדים ומבחינתנו המצב נשאר כשהיה וחרב הפיטורים עודה מונחת עלצווארנו, אנו מודיעים כי בכוונתנו להוסיף ולהחריף את העיצומים עד כדי השבתה מוחלטתשל כלל שירותי הדואר במדינת ישראל", ציין ויצמן במכתב.
 
העובדים החלובעיצומים לפני כשבועיים, וכרגע נמנעים מחלוקת קצבאות הביטוחהלאומי, מחלוקת הדואר ביישובי הפריפריה, מהעברת חולים בין הקופות ומשיתוף פעולה עםפקחי משרד התקשורת. לאחרונה הקים הוועד ועדת חריגים ופתח מחדש את הסניפים בשדרותועוטף עזה בעקבות ביקורת ציבורית, בין השאר של חברי הכנסת בוועדת הכלכלה.
 
יצוין שאתמול ניסו ראשי המתנחלים ברמת הגולן לשבור את השביתה ולהיכנס בכוח לסניף הדואר שבהתנחלות קצרין על מנת להוציא את השקים עם דברי הדואר שטרם חולקו בעקבות העיצומים. התערבות המשטרה מנעה את הפריצה בכח. גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, רוצה להחליש את השביתה הוא מציע לעובדי הדוארלהשבית דווקא את החלוקה באזור המרכז, במקום הפסקת חלוקת הדואר בהתנחלויות.