האפיפיור קיבל בבוליביה מתנה מיוחדת במינה: הפסל ישו הקומוניסט

במהלך ביקור של האפיפיור פרנציסקוס במשכן הנשיאות בבירה לה פאס ביום חמישי האחרון, הגיש לו נשיא בוליביה אבו מוראלס פסלון של ישו הצלוב – אך את תפקיד הצלב תפס הפטיש ומגל. מוראלס הסביר לאפיפיור שהפסל נעשה על ידי כומר ספרדי, לואיס אספינאל קאמפס, ממתנגדי הרודן פרנקו בספרד, שהגיע לבוליביה בעקבות הרדיפות מהן סבל במולדתו. בבוליביה, התנגד אספינאל קאמפס לקשריה ההדוקים של צמרת הכנסייה המקומית עם ראשי הצבא הימניים ובדצמבר 1979 אף עמד בראש מצעד איכרים גדול שדרש זכויות לעובדי האדמה המנוצלים. במארס 1980 הוא נחטף, עונה ונרצח על ידי כנופיות בשירות השלטון. על כך מסרה רשת הטלוויזיה "טלסור".

2015-07-11_193150

נשיא בוליביה אבו מוראלס מעניק לאפיפיור את פסלון של ישו הצלוב על פטיש ומגל (צילום: טלסור)

 

שרת התקשורת של בוליביה מריאנלה פאקו אמרה שמוראלס חשב ש"אפיפיור העניים" יעריך את המחווה יוצאת הדופן. "זה נעשה מתוך חיבה עמוקה" אמרה בראיון. יצוין שמוראלס, בן לשבט ילידי ולשעבר מנהיג איגוד מגדלי עלי קוקה, הפך את בוליביה למדינה חילונית בחוקה חדשה.

 

במהלך הביקור בכמה מדינות אמריקה הלטינית בשבוע שעבר הספיק פרנציסקוס להביע תמיכה בקונצנזוס המדעי ביחס להתחממות הגלובלית, לקרוא לסדר כלכלי חדש בעולם ולהתנצל בפני קהילות העמים המקוריים על הפשעים שנעשו בשם הנצרות כלפיהן בזמן כיבוש היבשת על ידי ספרד ופורטוגל.

 

סרטון – מוראלס מעניק את השי לאפיפיור: