האירוע הפוליטי הגדול בצרפת: 400 אלף השתתפו בפסטיבל של העיתון "הומינטה"

הפסטיבל השנתי של העיתון היומי הקומוניסטי "הומניטה" היה השנה מוצלח במיוחד. בפסטיבל שהתקיים בסוף השבוע האחרון (מה-9 עד ה-11 בספטמבר) דרומית לפאריס, השתתפו כ-400 אלף איש. שלושת ימי הפסטיבל היו גדושים דיונים, הרצאות, שולחנות עגולים, הפגנות, קונצרטים, מופעים ואירוע נעילה במוצ"ש בהשתתפות מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית פביין רוסל בו לקחו חלק רבבות. העיתון "לה מונד" הכתיר את הפסטיבל "האירוע הפוליטי הגדול שנערך השנה בצרפת".

רבבות משתתפים בעצרת הנעילה של פסטיבל העיתון "הומניטה" במוצ"ש האחרון בהשתתפות מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית פביין רוסל (צילום: הומינטה)

 

מאות מחוזות, סניפים ותאי המפלגה הקומוניסטית ברחבי המדינה הקימו ביתנים. ביניהם בלטו הביתנים של תאי המפלגה בשדה התעופה הבינלאומי אורלי ובמפעלי הרכב רנו. עוד הוקמו עשרות דוכנים וביתנים של מפלגות השמאל ובהן הסוציאליסטית והירוקים, תנועות טרוצקיסטיות ושל מפלגות קומוניסטיות ברחבי העולם, תנועות לשחרור לאומי ומדינות (כולל דוכנים של תנועות לסולידריות עם העם הפלסטיני). בלטו הדוכנים הגדולים שהעמידו סין, קובה, וייטנאם, ונצואלה ובוליביה.

עוד נערך דיון רב-משתתפים על עתיד השמאל הצרפתי בעקבות הישגי "האיחוד העממי הסביבתי והחברתי החדש" שזכה ביותר מרבע מקולות הבוחרים בבחירות לפרלמנט שנערכו ביוני האחרון. בחזית התאגדו מפלגתו השמאלית של המועמד לנשיאות ז'אן-לוק מלנשון, המפלגה הקומוניסטית, המפלגה הסוציאליסטית והירוקים. מלנשון השתתף גם בריאיון ששודר בשידור חי מתוך הפסטיבל עם עורכת המדור הפוליטי של העיתון, ג'וליה חמלאוי. בריאיון קרא מלשנון "להטיל מסים כבדים על התאגידים הגדולים, שגרפו רווחים גדולים בעת משבר הקורונה ושגורפים רווחים עוד יותר גדולים אחריה, כעת בעידן האינפלציה הדוהרת".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113279