לפיד הנחה ליישם את מתווה קיצור התורניות ומאות מתמחים משכו את מכתבי ההתפטרות

ראש הממשלה יאיר לפיד הנחה אמש (שני) את משרדי הממשלה להתחיל באופן מיידי את ההיערכות לקיצור התורנויות של הרופאים המתמחים בבתי חולים בפריפריה ל-16 שעות במטרה ליישם את כל מתווה הקיצור עד ספטמבר 2023. בתום פגישה עם מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ ושיחה טלפונית עם ראש הממשלה מברלין, הסכימה יו"ר ארגון "מרשם", ד"ר ריי ביטון, למשוך את מכתבי ההתפטרות של יותר מ-200 מתמחים שהוגשו לאחרונה – ולחזור לעבודה סדירה.

הפגנת הרופאים המתמחים לקיצור התורנויות, מאי 2022 (צילום: מרשם)

 

ממרשם נמסר "למאבק הארוך שלנו יש תוצאות. ראש הממשלה הכריע: ההיערכות לקיצור תורנויות המתמחים ל-16 שעות תחל בפריפריה באופן מיידי. משרד רה"מ הוציא הוראה לאוצר לתקצב מיד את הקיצור בפריפריה ובמקביל שרת הכלכלה הוציאה הוראה שמורה לכל בית חולים שיכול להתחיל בקיצור תורנויות".

לדבר ד"ר ביטון "בימים האחרונים, היינו במאות שעות של שיחות ודיונים. לא תמיד אפשר להביע במילים את מה שקורה בשעות הלחוצות וברגעים הדרמטיים שבהם יש לפעמים תחושה שהכל מתפרק. אבל מאות מתמחות ומתמחים אמיצות ואמיצים, סטאז'רים וסטודנטים שעבדו קשה מאוד במאבק הזה, נתנו לנו הרבה רוח במפרשים וכוח להמשיך. הדברים שסוכמו באופן אישי מול ראש הממשלה ומול מנכ"לית משרדו מקדמים אותנו צעד משמעותי מאוד לעבר התחלת היישום של המתווה לקיצור תורנויות. המאבק לא הסתיים היום אבל זו אבן דרך משמעותית וחשובה ולכן החלטנו, במסגרת האיזונים המתחייבים, למשוך את מכתבי ההתפטרות".

במסגרת המהלך הנחה אמש לפיד את משרד האוצר להקצות סכום של 66 מיליון שקל לטובת היערכות של עשרה בתי חולים בפריפריה לקיצור התורנויות. עם העברת התקציב הייעודי לבתי החולים אמורות הנהלות המוסדות להתחיל בהיערכות וביישום המתווה. במקביל, במכתב ששיגרה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לכלל מנהלי בתי החולים היא מבקשת מהם לקדם את קיצור התורנויות, וכי בתי החולים שכבר מסוגלים לעבור למתווה התורנויות החדש יעשו זאת באופן מיידי. בהסתדרות הרפואית (הר"י), שהתנגדה למתווה, פרסמו הודעה חריפה בעקבות החלטת ראש הממשלה ואף מסרו ששוקלים השבתת בתי חולים במחאה על קיצור התורנויות. יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי, אמר שהמתווה "גרוע וחסר אחריות, ומהול כולו בטעמים פוליטיים קצרי טווח".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115327