דרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין נסיבות מותו של קאסם מוגרבי באירוע הדריסה בירושלים

 

הוועד הציבורי נגד עינויים פנה לאחרונה אל ניצב אהרון פרנקו, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין נסיבות הריגתו של קאסם מוגרבי, הנהג באירוע הדריסה שהתרחש בכיכר צה"ל בירושלים ב-22 בספטמבר האחרון.
נסיבות אירוע הדריסה, כפי שעולות ממקבץ פרסומי כלי התקשורת השונים, מעלים כי ביום זה סמוך לשעה 23:00 נהג המנוח קאסם מוגרבי ברכב מסוג בי.מי.ווי ללא רישיון נהיגה. סמוך לכיכר צה"ל בירושלים דרס מוגרבי מספר אנשים שנכחו במקום; רובם חיילים מגדוד דרקון (55) בחיל התותחנים. כתוצאה מהאירוע נפצעו 17 בני אדם מתוכם שלושה באורח בינוני והשאר באורח קל. בנוסף מסופר שהנהג המשיך את נסיעתו לרחוב שבטי ישראל והתנגש בקיר. בשלב זה שלף קצין בדרגת סגן אלעד עמאר, בן 23, את נשקו האישי ירה בנהג והרגו.
בפנייה מבהיר הוועד, כי על אף ספקות בדבר היות האירוע פיגוע חבלני, הוא תויג מיידית ככזה, וזאת לפני מיצוי חקירת נסיבות האירוע. כן העלה הוועד את הצורך למצות את החקירה האם היה הכרח לירות במוגרבי במטרה להרגו? זאת,כיוון שמהדיווחים בתקשורת עולה חשש שלא נעשה ניסיון כן לעצרו כי ייתכן שהאצבע הייתה קלה על ההדק, במיוחד בהתחשב בכך שהירי בוצע לאחר שהנהג התנגש עם הרכב בקיר. בשל היות היורה קצין בצה"ל הופנה מכתב דומה גם לפרקליטות הצבאית הראשית.