דיון בתל-אביב: כיצד בודקת הוועדה נגד עינויים של האו"ם את ישראל

ביום שני הקרוב, 16 במאי, יתקיים באוניברסיטת תל אביב דיון תחת הכותרת: "כיצד בודקת הוועדה נגד עינויים של האו"ם את ישראל?". בשבוע שעבר הוזמנו נציגי מדינת ישראל לוועדת האו"ם נגד עינויים בז'נבה, כדי להציג כיצד הם מיישמים את האמנה הבינלאומית נגד עינויים שעליה חתומה ישראל. במקביל הוגש עלידי הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל דו"ח צללים לוועדה בז'נבה, המשלים את התמונה.

2016-05-11_182854

מנהלת המחלקה המשפטית של הוועד נגד עינויים, עו"ד אפרת ברגמןספיר, בדיונים שנערכו בשבוע שעבר בז'נבה (צילום: הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל)

במרכז הדיון ביום שני הקרוב: ועדת האו"ם נגד עינויים והליך הבדיקה החמישי שלה את ישראל, בהשתתפות מנהלת המחלקה המשפטית של הוועד נגד עינויים, עו"ד אפרת ברגמןספיר ואריאדנה פטרי, מרצה מאוניברסיטת קומפלוטנסה שבמדריד. בהרצאה תספר עו"ד ברגמןספיר על הליך הבדיקה שמבצעת וועדת האו"ם, על הנסיעה לז'נבה ועל עינויים בישראל. נמסר כי "ההרצאה מומלצת לכל מי שמעוניין להיחשף לתהליכים הדיפלומטיים וליחסים המשולשים של מוסדות האו"ם, המדינה וארגוני חברה אזרחית". כאמור, ההרצאה תיערך ביום שני הקרוב, בשעה 13:30 בחדר הסמינרים על שם דוד ולולה שרף בספרית מדעי החברה של אוניברסיטת תלאביב. קומת הכניסה, חדר 308. האירוע מיועד למשפטנים, סטודנטים ומתעניינים במשפט ובדיפלומטיה, פעילים ולציבור הרחב.

עוד על עינויים בישראל וועדת האו"ם נגד עינויים, בעמוד השער של גיליון "זו הדרך" האחרון: http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/05/G18_2016.pdf