דיון בכנסת: הופכים את קול ישראל לקול ישראל היום

ברוב של 25 חברי כנסת מול 18 אישרה לפנות בוקר (חמישי) הכנסת את התיקון לחוק רשות השידור בקריאה שנייה ושלישית. התיקון לחוק עבר למרות מחאת עובדי רשות השידור בשבועות האחרונים: על פי מתווה החדש, עובדי הרשות לא יפוטרו כרגע. בנוסף, אגרת הטלוויזיה תבוטל החל מהשנה.

2015-09-03_190943

לאחר דיון ארוך שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה אישרו 25 חברי כנסת את חוק במסגרתו בסוף חודש מארס 2016 תיסגר רשות השידור במתכונת הנוכחית ומיד לאחר מכן תיפתח הרשות מחדש ותיקרא "תאגיד השידור הישראלי". משרותיהם של 1,580 עובדי הרשות יישמרו לעת עתה. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) ביקר את המהלך המתוכנן ואמר כי "לא נסכים להפוך את קול ישראל לקול ישראל היום". "יש מה לשפר ברשות השידור, אבל הכיוון שממשלת נתניהו הולכת בו הוא כיוון של הרס", הדגיש חנין.

החלטה על ביטול סעיף הפיטורים המיידים הגיעה בעקבות מפגש שקיימו השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס (ליכוד) עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהמלכה הגיעו השניים לסיכום לפיו יוצא מחוק רשות השידור הסעיף הנוגע לפיטורי העובדים. במקומו הוכנס סעיף שיאפשר "פיטורי התייעלות" על ידי המפרק. במקביל הוחלט כי בחודש הקרוב יגיעו ההסתדרות, האוצר ומשרד התקשורת להסכמות באשר למספר העובדים שיקלטו בתאגיד השידור הישראלי החדש שיקום ובאשר למספר הפורשים. עוד סוכם כי האוצר לא יתנה מימון הרשות בקיצוץ כלשהו, וסעיף הקיצוץ של 10 מיליון שקלים בוטל.