אלפים מחו בנצרת וביפו נגד אפלייתם של 47 בתי ספר נוצרים ברחבי המדינה

אלפים הפגינו אמש (רביעי) בנצרת וביפו ומחו נגד אפלייתם של 47 בתי ספר נוצרים ברחבי המדינה. על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". ההפגנה הגדולה נערכה בחצר כנסיית הבשורה שבנצרת בהשתתפות מורים, הורים, תלמידים ואנשי דת נוצרים. מוקדם יותר נערכה פגישה בכנסת עם נציגי בתי הספר. על הפגישה מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "ליווינו בכנסת את הנציגים של בתי הספר הכנסייתיים פגישה אחרי פגישה, שר אחרי שר, עמדנו לצדם ודרשנו למצוא עוד היום פתרון כך שגם 33 אלף תלמידים יוכלו לפתוח את שנת הלימודים".

2015-09-03_190929

ההפגנה הגדולה שנערכה אתמול בחצר כנסיית הבשורה שבנצרת בהשתתפות מורים, הורים, תלמידים ואנשי דת נוצרים (צילום: אל אתיחאד)

נציגי בתי הספר הגיעו לכנסת לאחר שקיצוץ דרמטי בתקציביהם הביאו את בתי הספר הללו לנקודה בה הם אינם יכולים לתפקד. בעוד שבתי ספר פרטיים יהודים זוכים לתמיכה נרחבת ולעיתים אף מלאה מצד המדינה, בתי הספר הכנסייתיים, שזכו עד עכשיו לתקצוב מינימלי, התבשרו השנה על קיצוץ של 45% בתקציביהם ביחס לשנה שעברה, "במה שלא יכול להיראות אלה כניסיון למוטט את מערכת החינוך המצליחה הזו. כולם אוהבים לדבר על מנגנוני פיתוח וצמיחה, אבל לנו ברור שאחד ממנגנוני הפיתוח המרכזיים בחברה הערבית הם בתי הספר הכנסייתיים ובדיוק בהם מנסה הממשלה לפגוע. בתי הספר הללו מהווים רק 4% מכלל בתי הספר בחברה הערבית ובאותו הזמן בוגריהם מהווים כ-30% מבוגרי האוניברסיטאות באוכלוסייה הערבית", הוסיף ח"כ עודה.

ח"כ עודה הדגיש "נמשיך לעמוד לצדם במאבקם הכל כך צודק אשר הוא מאבקנו אנו כחברה מאוחדת. אנחנו עומדים בקשר רציף עם ועד ראשי הרשויות הערביות בכדי לעודד אותם להשבית את בתי הספר הממלכתיים, בכדי ללחוץ על המשרדים הממשלתיים".