דו"ח אמנסטי השנתי: במלחמת עזה הגיעו המוות של פלסטיניים ומימדי ההרס להיקף מחריד

הארגון הבינלאומי לזכויות אדם אמנסטי פרסם בשבוע שעבר את ממצאי הדו"ח השנתי הסוקר את מצב זכויות האדם בעולם: 2014 הייתה שנה של סבל מחריד עבור מיליונים במזרח התיכון ובצפון אפריקה והאוכלוסייה האזרחית שילמה את המחיר הכבד עקב הפרות החוק הבינלאומי. הדו"ח השנתי של אמנסטי סוקר את מצב זכויות האדם ב-160 מדינות.

2015-02-28_195944

ההרס בעזה, 7 חודשים לאחר ההתקפה הישראלית (צילום: אקטיבסטילס)

עוד נמסר כי "שנת 2014 התבלטה באכזריות יוצאת הדופן של הארגונים החמושים המנהלים עימותים מזוינים בסוריה ובעיראק, ובפרט זה המכונה המדינה האסלאמית (דאעש). פשעי המדינה האסלאמית טשטשו לפרקים את האכזריות של כוחות המשטר הסורי במלחמתם להגן על אזורים בשליטתם ולכבוש מחדש אזורים שנפלו לידי ארגונים חמושים. כוחות המשטר גילו אדישות מוחלטת לחיי אזרחים והפרו את חובותיהם על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי. כוחות הממשלה ביצעו התקפות חסרות אבחנה על אזורים שבהם מצאו אזרחים מפלט עם מגוון של כלי נשק כבדים, כולל חביות נפץ ופגזי טנקים".

עוד צוין בדו"ח כי "בעימות בן 50 הימים בין ישראל לחמאס ולארגונים חמושים פלסטיניים אחרים בעזה, הגיעו המוות והפציעות של אזרחים פלסטיניים, ומימדי הרס בתיהם ותשתיותיהם להיקף מחריד: בעזה נהרגו יותר מאלפיים פלסטינים, כ-1,500 מתוכם אזרחים, ובהם מעל 500 ילדים". חמאס וארגונים פלסטיניים חמושים אחרים ירו אלפי רקטות ופצצות מרגמה על אזורים מיושבים בישראל, ללא הבחנה, והרגו ששה אזרחים כולל ילד אחד. כמו כן, חיילים ושוטרי מג"ב הרגו באופן לא חוקי 50 פלסטינים בגדה המערבית והמשיכו להשתמש בכוח מופרז, כולל אש חיה, במהלך הפגנות נגד הכיבוש הצבאי הישראלי.

עוד על הדו"ח (באנגלית): https://www.amnesty.org/en/annual-report-201415