גם בידיעות רוצים לפטר עיתונאים והוועד מתנגד

 

הנהלת העיתון ידיעות אחרונות קיימה אמש ישיבה עם ועד העובדים, המייצג את העיתונאים שבהסכם הקיבוצי, ולדברי גורם המקורב לוועד דובר על כוונה לפטר בין 40 ל-50 עיתונאים – מהם כ-20 עובדי העיתון ומגזין ’לאישה’. על כך מוסר האתר אייס.
 
20 עובדי החוזה הקיבוצי מהווים כ-50 אחוז מסך העובדים לפי חוזה קיבוצי בעיתון כיום. לפי גורם בעיתון, מתכוון הוועד "ללכת למלחמת עולם" מול ההנהלה, משום שמדובר ב"הפרה של הסכמי עבודה קיימים".
 
הישיבה, בנוכחות העורך שילה דה-בר והמשנה למנכ"ל יעקב כפיר, התכנסה על מנת לדון עם הוועד בדרכים להיערכות לקראת הבאות. אחד מכתבי העיתון ציין כי זימון הוועד על ידי דה-בר הינו "צעד חריג מאוד", שנעשה כתוצאה ממכתב שהוציא הוועד אל דה-בר בעקבות פיטורי בוקי נאה החתום על חוזה קיבוצי.
 
כזכור, זומן נאה באוקטובר האחרון לשימוע אצל דה-בר, ובו נמסר לו על פיטוריו. לפי הסכמי העבודה הנובעים מהחוזים הקיבוציים, על הנהלת העיתון חלה חובה להודיע מראש לוועד על כוונות לפטר עובדים. בעקבות פיטורי נאה שזומן לשימוע בלא שנמסר על כך לוועד, נודע לאייס, הוציא הוועד מכתב אל דה-בר ובו נטען כי היה בכך משום הפרה של ההסכם הקיבוצי.

על חברי הוועד נמנים העיתונאים יהודית יחזקאלי המשמשת כיו"ר, משה רונן, צבי זינגר וצבי אלוש. האחרון לא נכח אמש בישיבה מאחר שהיה עסוק בדיווחים מדרום הארץ.
לפניית אייס, אמרה  יחזקאלי: "אנחנו נערכים לקראת תקופה חדשה של בעיות במשק שאנחנו לא יודעים מה היא תלד, ולפיכך ישבנו עם ההנהלה לדון באופן כללי באיך מתייעלים, אבל לא דנו לגופו של עניין".