גילוי דעת של מק"י: ב-1 במאי 2016 נאבקים לחלופה שמאלית

בפרוס יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שולחת ברכה חמה לעובדות ולעובדים, יהודים וערבים קרבנות הניצול המעמדי, והאפליה הלאומית והמגדרית.

2016-04-23_181936

יש הסבורים שה-1 במאי הוא "חגיגה" או "חג" – בדומה לחגים אחרים בלוח השנה. אבל השנה אין לעובדות ולעובדים סיבות רבות לחגיגה. ממשלה ימניתקיצונית, המכורה להון המקומי והזר, הדוגלת באפליה, בהדרה, בניצול ובהמשך הכיבוש, שולטת בישראל. זו ממשלה המושלת באמצעות ההפחדה וההסתה והיא אף הפכה אותן לכלי פוליטי, הצובע בצבע עז את כל מעשיה.

היום יותר מתמיד, העובדות והעובדים, כל העם העובד, זקוקים לחלופה יסודית. מול ההסתה יש להציב את האחווה היהודיתערבית, מול הגזענות את הסולידריות המעמדית הפועלית, מול הניצול את מאבק העובדים הנחוש. זו מערכה חברתיתפוליטית שעל מנת לנצח חייבת להיות המונית ודמוקרטית. אין עתיד לעמים היושבים בארץ כל עוד נמשך הכיבוש. לא תהיה רווחה לעובדות ולעובדים כל עוד ממשלת הימין מתמידה במדיניותה הכלכלית והחברתית הניאוליברלית.

מק"י ושותפיה בחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מציעים חלופה שמאלית למגמה הנמשכת של פשיזציה שלטונית, להמשך הכיבוש, הדיכוי הלאומי והניצול.

ב-1 במאי נניף את דגל השלום, השוויון והצדק החברתי. נגביר מאבקנו נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל; לפתרון צודק לבעיית הפליטים לפי החלטות האו"ם; למען בניית מחנה דמוקרטי יהודיערבי רחב ועקבי; למען מערכה משותפת להגנת זכויות העובדים ונגד ההפרטה; למען קידמה חברתית וסוציאליזם.

הקריאה של מק"י פורסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך"