בשגרירות אקוודור בת"א יוקרן סרט על נזקי תאגיד שברון-טקסקו

בשגרירות אקוודור בתלאביב יוקרן סרט על נזקי תאגיד שברוןטקסקו. זהו הסרט התיעודי "מחירו האמיתי של הנפט", של הבמאי ג'ו ברלינגר, המציג את הנזקים הסביבתיים הקשים שהחברה הרבלאומית האמריקאית שברוןטקסקו גרמה באזור האמזונס שבאקוודור.

 2014-04-12_113138

יצוין שלפני שלוש שנים ובתום 18 שנות דיונים, בית המשפט באקוודור על שברוןטקסקו, חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב, קנס בגובה 18 מיליארד דולר על זיהום סביבתי. לפי החלטת בית המשפט האקוודורי, על שברון לשלם 8.6 מיליארד דולר וסכום דומה בפיצוי נזיקין, זאת בתום 18 שנים בהן התביעה נדונה בעקבות האשמות כי חברת טקסקו, אותה רכשה שברון ב-2001, השליכה פסולת כימית לנהר האמזונס בין השנים 1964 ל-1992. עד עתה, החברה מסרבת לשלם את הקנס. בפסיקת השופט, שהתפרשה על פני 188 עמודים, נכתב כי על שברון יהיה לשלם פיצויים של 8.6 מיליארד דולר לאקוודור, וסכום כפול מכך במידה ותסרב להתנצל על מעשיה בתוך שבועיים. השופט הורה לשברון לשלם סכום נוסף של 860 מיליון דולר לקואליציית ההגנה על האמזונס, הארגון המייצג את התובעים, שהם כפרים ושבטי העמים המקוריים בצפון מזרח אקוודור. פבלו פג'רדו, עורך הדין מטעם התביעה, כינה את הפסיקה, "ניצחונו של הצדק", אך אמר כי סכום הקנס נמוך מדי. "אנחנו מתכוונים לערער משום שהפיצויים אינם מספקים", אמר. התביעה דרשה במקור 113 מיליארד דולר, לפי מסמכי בית המשפט. דובר שברון, קנט רוברטסון, כינה את ההחלטה "בלתי לגיטימית ובלתי ניתנת לאכיפה". הוא אמר וציין וכי אין בכוונתה לשלם פיצויים.

הסרט יוקרן ביום רביעי הקרוב, 16 בספטמבר, בשעה 19:00 בשגרירות אקוודור, בית אסיה, רחוב ויצמן 4, קומה 5, תלאביב. הכניסה ללא תשלום.

לאתר הסרט: http://www.crudethemovie.com