בשבועיים הקרובים ייערכו סיורים עם פעילות מחסום-וואטש במרכז בגדה המערבית

סיורים עם פעילות מחסוםוואטש במרכז בגדה המערבית ייערכו ביום רביעי, 17 באוקטובר ובשבת 27 באוקטובר. מהארגון נמסר "בין קלקיליה לאלפי מנשה, בין קדום לקדומים, בין מסחה לאלקנה נפגוש בכפריהם פלסטינים שממשיכים להאמין בשלום, נשמע על אורחות חייהם ומחשבותיהם". כל הסיורים יוצאים מתל אביב ואורכים כ-7 שעות. פרטים נוספים ישלחו לנרשמים.

2018-10-11_213714

מחסוםוואטש היא תנועת נשים ישראליות, המתנגדת לכיבוש הישראלי ולשלילת זכותם של הפלסטינים לחיות ולנוע באופן חופשי על אדמתם. הפעילות מאוחדות בהתנגדותן הנחרצת לשלילת זכויות האדם של הפלסטינים באזורי הכיבוש; ו"בשאיפה העזה להביא לסיום הכיבוש ההרסני, הפוגע הן בחברה הפלסטינית הן בחברה הישראלית".

מאז ינואר 2001 הן משקיפות מדי יום במחסומי צה"ל בעומק הגדה המערבית, על גדרות וחומות  ההפרדה, בדרכי עפר נידחות ובכבישים ראשיים, במשרדי המִנהל האזרחי (מת"קים) ובבתי משפט צבאיים ומתעדות בדוחות את מראה עיניהן.

הדוחות המתפרסמים באתר בעברית ובאנגלית, חושפים את המציאות הקשה והבלתי אנושית בשטחים הכבושים, שכופה השלטון הישראלי על האוכלוסייה הפלסטינית. "באמצעות הדיווח הישיר מהשטח אנו מבקשות להשפיע על דעת הקהל, למנוע את הכחשת הכיבוש ולסיים את החרפה המאיימת על כולנו מאז מלחמת 1967. אנו עדות יום יום זה שנים רבות לסבלם של הפלסטינים במחסומים ובכפרים. תוצר הלוואי של הכיבוש. איננו יכולות להיות אדישות כשאנו רואות זאת. בהמשך להתנגדותנו לכיבוש אנו מנסות לסייע להם, בגלוי ובמידת האפשר, למצוא את דרכם בסבך הבירוקרטי האבסורדי המושת עליהם".​

לפרטים נוספים ולהרשמה: toursmw@gmail.com