ברכת המפלגה ליום האישה הבינלאומי

נשים נגד המלחמה והכיבוש ולמען שלום ישראלי-פלסטיני צודק; למען שכר שווה ולהגנת הזכויות של הנשים העובדות והמובטלות; לביעור התופעות של אלימות נגד נשים ולענישה מחמירה על רצח בטענה של "הגנה על כבוד המשפחה" ועל עבירות אלימות, אונס והטרדה מינית. רבבות מורות נטלו חלק פעיל במערכה הלוחמת נגד הפרטת מערכת החינוך, לצמצום מיספר התלמידים בכיתה ולהעלאת שכר המורים.
רבים מהקורבנות של ההסלמה המלחמתית בדרום הארץ ושל המצור הנמשך על רצועת עזה הם נשים וילדים, פלסטינים וישראלים. לכן כה חשובה התייצבות הנשים  בשורה הראשונה של הנאבקים נגד פלישה צבאית ישראלית רחבת הקף לרצועה. מק"י מברכת את אירגוני הנשים וכלל שוחרי השלום, אשר יציינו את יום האישה הבינלאומי בצעדה בתל-אביב למען עזה ושדרות.
מק"י קוראת להתגייסות נשים יהודיות וערביות, וגם גברים, למערכה לקידום הנשים בחברה ובמשפחה, בעבודה ובייצוג. זו מערכה חברתית חיונית, המחייבת את מק"י גם בחייה הפנימיים.
ביום האישה הבינלאומי משגר הוועד המרכזי של מק"י ברכת עידוד והערכה לכל חברות המפלגה, לכל פעילות חד"ש, לפעילות באירגוני שלום, שוויון וחברה, לעובדות ולמובטלות, לכלל הנשים בישראל, ערביות ויהודיות.

מרס 2008