בפתיחת ועידת חד"ש גינו את ההתקפה האמריקאית על סוריה: 'טראמפ שופך שמן למדורה'

כל הדוברים בפתיחת הוועידה ה-9 של חד"ש, הנערכת בסוף השבוע בשפרעם, גינו הערב (שישי) את התקפת ארה"ב על סוריה. "הנשיא טראמפ שופך שמן למדורה", נאמר. בימים שישי ושבת מתכנסת בשפרעם ועידת חד"ש תחת הכותרת "מתחד״שים בכל החזיתות״. הערב נערך אירוע הפתיחה, ומחר, בשבת יערכו דיונים ויוצגו דוחות המוסדות החל משעה 10:00.

2017-04-07_194144

טילי השיוט שיגרה הלילה (שישי) ארה"ב לבסיס חיל האוויר בסוריה אשעיראת שבפאתי העיר חומס. הם כוונו לפגוע במסלולי ההמראה, בהאנגרים, במגדל הפיקוח ובתחמושת שאופסנה בשדה, כך פי בכירים אמריקאים. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי שדה התעופה נהרס כליל. גורמים בסוריה מסרו כי בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם: בהם שלושה חיילים ושני אזרחים. בתקשורת הסורית דווח מספר גבוה יותר: תשעה אזרחים, בהם ארבעה ילדים, ושבעה נוספים נפצע. 

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) במהלך דיון במליאת הכנסת שנערך ביום רביעי האחרון אמר: "לבי דואב על הילדים הנרצחים בסוריה כמו שהוא נכלם לראות את הילדים הנרצחים גם בתימן גם בעזה. צריכה להיות עמדה ערכית נגד פגיעה באזרחים. כל האזרחים ובעיקר ילדים, לא חשוב מה הצבע, מה הדת ומה הלאום, ילד זה ילד בכל מקום". גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס בדיון בכנסת לטבח שהתחולל באמצעות גז סארין בתחילת השבוע בסוריה ואמר: "ביום הזה, אני פותח בתמונות האיומות מסוריה. אני רוצה להביע את הזעזוע הקשה שלי מהתמונות הנוראות האלה, את הכאב ואת הצער. העמדה שלנו ברורה: כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע, בכל מקום שבו היא נעשית. ובוודאי ששימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה, ולכן נדרשת חקירה אמתית של האירוע והבאת האחראים לדין".

לדברי ארגון הסיוע ההומינטרי "רופאים ללא גבולות" כי תסמינים שזוהו בקרב הנפגעים בתקיפה הכימית בסוריה מצביעים על שימוש בגז סארין. לדברי הארגון, בקרב כמה מהפצועים שהובאו לבית החולים בקרבת הגבול הטורקי נראו תסמינים קשים כמו עוויתות, פרפורים והתכווצויות שרירים. עוד נמסר כי כמה מהקורבנות נחשפו ככל הנראה לכלור.

ממשלת סין קראה הבוקר (שישי) להימנעות מהידרדרות נוספת במצב בסוריה בעקבות תקיפת ארצות הברית הלילה בבסיס אשעיראת. עוד נמסר כי סין מגנה את השימוש בנשק כימי "בכל הנסיבות ומצד כל מדינה".