בעקבות סיכום בבית הדין לעבודה: עד סוף מאי לא יהיו פיטורים בקבוצת ידיעות

בית הדין האזורי לעבודה דן אתמול (רביעי) בבקשה של ארגון העיתונאים ונציגות העובדים של קבוצת ידיעות אחרונות. בסיומו הוסכם כי ועד העובדים וההנהלה יחזרו למו"מ וההנהלה תקפיא את הליכי הפיטורים בקבוצה עד סוף מאי. עוד הוסכם כי נציגות העובדים תורשה לקיים אספת עובדים אחת בין השעות 14:00 עד 16:00 ובמשך לא יותר מ-45 דקות. זאת לאחר שאסרה לקיים אסיפות עובדים במערכת.

מוקדם יותר השבוע, הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות הגישה לבית הדין לעבודה תגובה לבקשת נציגות העיתונאים לצווי מניעה שאוסרים על ההנהלה להמשיך בהליכי הפיטורים ובשינויים המבניים שהיא מתכננת בקבוצה.

יצוין שבסוף מרץ הגישו ועד עיתונאי ידיעות אחרונות וארגון העיתונאים בקשה דחופה לצווי מניעה נגד ההנהלה לאחר שהמו"מ בין הצדדים הגיע למבוי סתום. בבקשה נטען כי הנהלת ידיעות סירבה להחיל את ההסכמים הקיבוציים של עובדי "ידיעות אחרונות" על עובדי אתר "וויינט" והחלה לקדם שינויים מבניים חד־צדדיים בתנאי ההעסקה של העובדים בקבוצה.

בתום הישיבה בבית המשפט, הוועד המייצג את העובדים בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", השבועון "לאישה" ואתר "וויינט", שלח עדכון לחבריה לפיו: "בבית הדין הוחלט על חזרה לשולחן המו"מ למספר ישיבות לתקופה של כחודש וחצי, עד סוף חודש מאי, בתקופה זו, ההנהלה לא תנקוט בצעדים חד צדדיים, לרבות פיטורי צמצום. המשך הדיון בבית הדין לעבודה ייקבע במידת הצורך לתחילת חודש יוני".

עוד נמסר: "בהתאם למתווה זה, אנו מקווים כי המו"מ שיתקיים בחסות בית הדין, בשילוב עם מאמץ ומחשבה יצירתית, יוביל לפתרון צודק והוגן למחלוקות שעדיין קיימות בין הצדדים, לטובת סיום אי הוודאות בקרב העיתונאים מאז שיצאה תוכנית האיחוד לדרך ועל ידי יצירת אופק וביטחון תעסוקתי לעובדים הנותרים בידיעות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127913/