בעקבות מותו של פידל קסטרו: חד"ש שיגרה תנחומיה לעם הקובני ולעמים הנאבקים בכל העולם

פידל קסטרו – מנהיג, מהפכן, סוציאליסט, הלך לעולמו. כך נאמר בהודעה שפרסמה אמש חד"ש. החזית שיגרה את תנחומיה לעם הקובני ולעמים הנאבקים בכל העולם למען שחרור ושוויון. מותו של המנהיג הקובני, בגיל 90, הוא אבדן של אחד מראשי ההתנגדות לקפיטליזם ולאימפריאליזם במאה העשרים, ושל אחת הדמויות החשובות ביותר במאבק השחרור של העמים המדוכאים.

2016-11-27_211518

פידל קסטרו (צילום: פרנסה לטינה)

מול כל הסיכויים, קסטרו הנהיג את קובה לשורה של הישגים היסטוריים, והפך את מדינת האי הקטנה לראשונה שמיגרה את הבערות באמריקה הלטינית. אחרי המהפכה הונהגו במדינה מערכות רווחה רחבות ושירותי בריאות ציבוריים ברמה גבוהה ביותר. אחרי שנים של שליטה של הון אמריקאי ועוני מחפיר, הצליחה קובה להפוך למדינה בעלת חוסר השוויון הנמוך ביותר באמריקה הלטינית.

האינטרנציונליזם עומד בלב המהפכה הקובנית, ששרדה עשורים ארוכים של אמברגו אמריקאי, של ניסיונות הפיכה כושלים, ושל ניסיונות התנקשות חוזרים במנהיגה. במשך שנים רופאים, מהנדסים ומומחים קובניים נשלחו לסייע למדינות אחרות בעולם המתפתחבאמריקה הלטינית, באפריקה ובאסיה, כדי לעזור לעמים לפתח את מדינותיהם ואת כלכלותיהם. העם הקובני ומנהיגו תמכו בכוחות קידמה בכל רחבי העולם, לרבות באש"ף ובמערכה לשלום ישראליפלסטיני וישראליערבי. קסטרו לא נכנע מול כוחות האימפריאליזם. המהפכה הקובנית לא נכנעה. מילותיו האחרונות היו: "אנחנו יכולים למות, אך העקרונות, הערכים והאידיאלים של הקומוניסטים הקובנים יישארו לעד. תהיו בטוחים אחינו באמריקה הלטינית והעולם כולו: העם הקובני ינצח".

גם ועד הידידות ישראלקובה, בחתימת המזכיר יורם גוז'נסקי, שיגר אתמול הודעת תנחומים למכון לידידות עם העמים ((ICAP הקובני. מהוועד נמסר כי בימים הקרובים ייערך בתלאביב אירוע לזכרו של מנהיג המהפכה הקובנית. אמש פרסמו הודעות תנחומים מפגלת העם הפלסטיני הקומוניסטית והמפלגות הקומוניסטיות של לבנון, עיראק, ירדן ומצרים.