בעקבות השביתה שפרצה באפריל: עובדי קמהדע יקבלו תוספות שכר בין 12% ל-20%

ההסתדרות במרחב נגב, ועד העובדים והנהלת מפעל קמהדע שליד קיבוץ בית קמה, חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. ההסכם, שיחול על כ-200 עובדים במפעל החברה בבית יהיה בתוקף לשמונה השנים הקרובות עד סוף 2029, כאשר מספר נושאים כלכליים יועלו לדיון לאחר ארבע שנים.

ההסכם נחתם בעקבות סכסוך העבודה בקמהדע שהוכרז בדצמבר האחרון, וכלל שביתה שפרצה בסוף אפריל. תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם בחברה הסתיים בדצמבר האחרון ומאז אוגוסט 2021 התנהל המו"מ בין הנהלת החברה לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב נגב. אך לפרוץ השביתה לא הושגה התקדמות והנהלת החברה נסוגה באופן עקבי מההבנות שהושגו בשיחות וסירבה להעניק תוספות שכר.

עובדת במפעל קמהדע שליד קיבוץ בית קמה בנגב הצפוני (צילום: קמהדע)

 

ההסכם כולל בין היתר העלאות שכר בין 12% ל-20% למשך ארבע השנים הקרובות ומחויבות להפרשות לקרן השתלמות מהיום הראשון בעבודה. כמו כן, כמחצית מהעובדים יקבלו פיצוי כספי עבור ביטול מדרגי שכר. עוד כולל ההסכם את הגדלת החזרי הוצאות הדלק, תשלום דמי מחלה מהיום הראשון, הגדלת תקציב הנופש השנתי לכל עובד ותשלום עבור שעות כוננות, בנוסף לדמי כוננות.

בהסכם נקבע גם כי החברה תגדיל את ההשתתפות בסבסוד ארוחות העובדים, וכי עובדים שיוגדרו מיומנים יקבלו תוספת לשכר היסוד שלהם. עוד סוכם על שימור תקציבי הרווחה המיועדים לרווחת העובדים, הגדלת הזכאות למשרת אם ושיפור מענקי ההתמדה לחלק מהעובדים. שכרם של עובדי משמרות, לרבות שעות נוספות ואחוזים מוגדלים, יוגדר כשכר פנסיוני – דבר שיגדיל את הפנסיה שלהם בצורה ניכרת. קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק תרופות באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים מפלסמה אנושית שמניותיהם נסחרות בבורסה של ניו יורק.

לדברי יו"ר ועד העובדים, משה הרוש "בשעה טובה אני יכול לברך ולהודיע כי תם מאבק עובדי החברה לשיפור זכויותיהם של כלל העובדים. המאבק לווה בנחישות אדירה של עובדי החברה שלא נשברו למרות כל הלחצים שהופעלו עליהם. אין ספק שללא נחישותם של העובדים לא היינו מצליחים להגיע להישגים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112283