בעקבות המלחמה בעזה: סין קוראת לוועידת שלום ולמימוש פתרון 2 המדינות

שר החוץ הסיני וואנג יי אמר השבוע (שני) שסין קוראת לכינוס ועידת שלום בינלאומית "בקנה מידה גדול, בעלת סמכות ואפקטיבית יותר" לפתרון המשבר שנוצר ברצועת עזה בעקבות המלחמה. הוא הוסיף שהתשתיות האזרחיות ברצועה נהרסו לחלוטין, ומיליונים נאבקים כדי לשרוד והבטיח שארצו תמשיך לספק סיוע המונטארי לתושביה. לדבריו, על הקהילה הבינלאומית "להקשיב היטב" לחששות הלגיטימיים של כל המדינות באזור.

עוד הדגיש  שר החוץ הסיני שיש לקבוע בדחיפות לוחות זמנים ממשיים למימוש פתרון שתי המדינות: מדינה פלסטינית בשטחים שנכבשו ב-1967 בצידה של מדינת ישראל. את ההצהרה מסר שר החוץ לאחר שיחות עם עמיתו המצרי סאמח שוקרי ועם מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט. עוד מסרה סוכנות הידיעות "סין החדשה" כי בשיחה עם מזכ"ל הליגה הערבית, השניים הסכימו שהקהילה הבינלאומית צריכה לפעול כדי להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי.

"וואנג, חבר הלשכה הפוליטית של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית של סין, פרסם את הקריאה בבירת מצרים קהיר". נכתב בידיעה ועוד צוין כי הוא "הביע את תמיכתה של סין בחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים בהקדם האפשרי, במימוש הסופי של דו-קיום בשלום בין פלסטין לישראל ובדו-קיום של עמי האזור".