בעקבות הלחץ הבינלאומי: עהד תמימי הצליחה לטוס ומשתתפת בפסטיבל 'הומינטה'

בעקבות הלחץ הבינלאומי, כולל של בכירים באיחוד האירופי, עהד תמימי ואמה הצליחו לצאת מהשטחים הכבושים והן משתתפות בפסטיבל העיתון "הומינטה" הצרפתי. אתמול (שבת) השתתפה תמימי בפתיחת ביתן הסולידריות הבינלאומית בפסטיבל השנתי של העיתון הקומוניסטי הנערך בסוף השבוע בפרברי פאריס. המארגנים מסרו כי עד עתה נמכרו כחצי מיליון כרטיסי כניסה לפסטיבל העומד להסתיים הערב. על כך דיווחה סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

2018-09-16_201614

עורך העיתון הקומוניסטי "הומניטה" וחבר הפרלמנט האירופי פטריק ליריאיק יחד עם עהד תמימי, אתמול, בפסטיבל העיתון הנערך בפרברי פאריס (צילום: פרנסה לטינה)

במפגש עם באי הפסטיבל ובשיחות עם עיתונאים, קראה תמימי לחזק את הסולידריות עם העם הפלסטיני הנאבק לשחרורו. עוד היא הדגישה את תפקידם של הצעירים הפלסטינים במאבק נגד הכיבוש והביעה תקווה שצעירים אירופים רבים יותר התגייסו למערכה למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

יצוין שבני משפחתה של תמימי מסרו בשבוע שעבר שישראל אוסרת עליהם לצאת לחו"ל. הם קיבלו את ההודעה על כך ממינהלת התיאום והקישור הפלסטינית. השב"כ מסר בתגובה ל"הארץ" כי "על עהד תמימי, הוריה ואחד מאחיה נאסר להיכנס לישראל בלבד." תמימי שוחררה ביולי בתום שמונה חודשי, לאחר שתועדה סוטרת לחייל והורשה במסגרת הסדר טיעון ב"תקיפה, בהפרעה לחייל ובהסתה".