בעצרת האקלים בת"א השר גבאי תקף את שטייניץ: חייב להתנצל בפני הרבבות המתנגדים למתווה הגז

מאות בני אדם השתתפו אתמול (שישי) במצעד האקלים הראשון בישראל שנערך בשני מקומות במקביל: בחוף אמנון שבכנרת ובכיכר רבין בתל אביב. מאות מצעדים דומים עומדים להתקיים מחר (ראשון) במדינות רבות ברחבי העולם במטרה לקרוא למנהיגים, שיתכנסו באותו יום בוועידת האקלים העולמית בפריז, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעודד שימוש באנרגיה ירוקה ולהפחתת גזי החממה. בין המשתתפים באירוע בתלאביב, המוביל בחקיקה הסביבתית בכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת)

2015-11-28_204655

פעילי הסביבה מתאחדים כדי "לפתור את משבר האקלים בלב ירוק ענק", בכיכר רבין בתלאביב (צילום: מגמה ירוקה)

בעצרת שנערכה אתמול השר גבאי תקף את חברו לממשלת הימין, שר האנרגיה יובל שטייניץ, שכינה את המפגינים נגד שוד הגז "אנרכיסטים". "שמעתי את שר האנרגיה מדבר הבוקר על מפגיני הגז וקורא להם אנרכיסטים. אני חבר בממשלה ומחויב להחלטות ממשלה, אבל אני לא זוכר שנכתב בהחלטת הממשלה שהמתנגדים הם אנרכיסטים. שר האנרגיה חייב להתנצל בפניהם, בפני עשרות אלפי אנשים, משלמי מיסים שמשקיעים מזמנם להתנגד, זו זכותם הלגיטימית להתנגד", אמר.

המצעד בכנרת נערך על ידי הקהילה בעמק הירדן, הארגונים הסביבתיים והמועצה האזורית עמק הירדן, שהוציאו כמה מסלולי צעדה ומסלולי אופניים בדרגות קושי שונות וללא תשלום בסמוך לחוף אמנון. כמו כן, הוקמו בחוף עמדות הפעלה ויצירה עבור אלו שרצו לקחת חלק באירוע מבלי לצעוד. בסיום האירוע התאספו 600 המשתתפים לתמונה משותפת בחוף אמנון, שתועבר יחד עם כל הצעדות ברחבי העולם למנהיגים שישתתפו בוועידה בפריז.