בעולם דורשים את שחרורו של אחד מראשי איגוד העיתונאים הפלסטינים

הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים דורשת את שחרורו של העיתונאי הפלסטיני עומר נזאל שנעצר על ידי כוחות הביטחון במעבר אלנבי ביום שבת כשהיה בדרכו לכנס של פדרציית העיתונאים האירופאית שנערך בימים אלה בסרייבו. מאז מוחזק נזאל בבסיס עציון ומעצרו הוארך בבית המשפט הצבאי בעופר.

2016-04-26_172319

עומר נזאל בהפגנה למען חופש עיתונות שנערכה ברמאללה (צילום: איגוד העיתונאים הפלסטינים)

מאז המעצר פרסמו ארגוני עיתונאים ברחבי העולם וברשות הפלסטינית קריאות דחופות לשחרורו והאשימו את ישראל בפגיעה בחופש העיתונות. ביום ראשון התקיימה ברמאללה הפגנה למען שחרורו מול משרדי הצלב האדום. נזאל, עיתונאי פלסטיני עצמאי מרמאללה, הוא חבר הנהגת ארגון העיתונאים הפלסטיני.

בשבת בבוקר הוא הגיע למעבר הגבול עם ירדן במטרה להשתתף בכנס השנתי של פדרציית העיתונאים האירופאית. לכנס נסעו גם שניים מחבריו לארגון, וכן נציגים מאגודת העיתונאים בירושלים. נגד נזאל הוצא בעבר צו עיכוב יציאה מהארץ, ומזה למעלה משנה הוא מנסה לבטל אותו. "היו לנו התכתבויות עם הפרקליטות עם היועץ המשפטי של איו"ש אבל הם לא נתנו לנו תשובה אלא רק מרחו את התיק והעבירו מאחד לשני, לא הבהירו למה הוא מנוע או עד מתי", אמר לאתר "שיחה מקומית" עו"ד מחמוד חסאן, פרקליטו של נזאל. "הוא הלך לגבול בלי לדעת אם המניעה עוד בתוקף או לא, ובכל אופן לא ידע שיש כוונה לעצור אותו".

עוד על הפגיעות הגוברות בעיתונאים הפלסטינים, בידיעות שפרסמו באתר מק"י באנגלית:

http://maki.org.il/en/?p=7362

http://maki.org.il/en/?p=7656