במרפאה בקרית מלאכי הותקף רופא בידי מטופל שניסה לרצוח אותו

רופא במוקד רפואי של חברת "טרם" בקרית מלאכי הותקף על ידי מטופל בשישי האחרון. הרופא הוא ד"ר חמדאללה בדיר שהקים את המוקד הרפואי בקרית מלאכי ועובד בו משנת 2000.

ביום שישי האחרון הגיע צעיר בן 22 אל המוקד, דפק על דלת חדר הרופא, שלף סכין וניסה לחנוק אותו. ד"ר בדיר הצליח להדוף את התוקף ולנעול אותו בחוץ, אולם במהלך המאבק נחתך ושבר את ידו. התוקף הסגיר את עצמו לידי המשטרה ובמהלך החקירה התגלה שהוא חשוד גם בשוד דוכן פיס בעיר שאירע בשבוע שעבר.

"דם הנהגים לא הפקר": נהגים מפגינים מול הכנסת בעקבות מקרי אלימות מהם סובלים (צילום: כוח לעובדים)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, גינה בחריפות את התקיפה ומסר: "לא יכול להיות שרופא ייאלץ להתמודד לבדו מול אדם אלים שמאיים על חייו. מערכת הבריאות חייבת להוות מקום מוגן ובטוח למטופלים ולאנשי הרפואה". לדברי פרופ' חגי, תקיפה של ד"ר בדיר מחדד את הדרישה של ההסתדרות הרפואית לחזק את מערכי האבטחה לא רק בבתי החולים, אלא גם במרפאות הקהילה ובכל מקום בו מעניקים שירות רפואי. "המאבק בו פתחנו למיגור האלימות במערכת הבריאות כבר הביא לתוספת תקנים עבור שוטרים המוצבים בחדרי מיון, והניע הליכי חקיקה ממשלתיים להחמרת הענישה. יחד עם זאת, נמשיך לעמוד על כך שהיישום בשטח ייעשה בקצב מוגבר ובהיקף רחב יותר".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) ביקר את ד"ר בדיר בביתו בכפר קאסם. לדבריו "יותר מעשרים שנות הצלת חיים לא הגנו עליו מההסתה, ובשישי הוא הותקף במרפאה על ידי גזען ששבר את ידו וניסה לרצוח אותו בדקירות סכין. כי בישראל בשליטת ביבי והכהניסטים גם רופא ערבי הוא קודם כל אויב ויש להזכיר לו מי 'בעלי הבית'. מול הגל הגזעני והפשיסטי הנאלח – נמשיך במאבק יהודי-ערבי משותף לשוויון ודמוקרטיה. לא נוותר לחלאות! נילחם בהם ללא מורא!".

יצוין שבלילה שבין חמישי לשישי נרשם מקרה נוסף של אלימות כלפי צוותי רפואה. אנשי צוות רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים הותקפו בידי משפחת מטופל שעבר החייאה.