נהגי התחבורה הציבורית בטבריה המאוגדים בכוח לעובדים שבתו שוב בעקבות מקרה אלימות נוסף

המשטרה עצרה אתמול (שני) חמישה נערים בחשד שתקפו נהג אוטובוס בשיכון ד' בעיר טבריה. הנהג נפצע באורח קל, וצוות מד"א פינה אותו לבית החולים פוריה בעיר. מהמשטרה נמסר כי עם קבלת דיווח על האירוע, פתחו שוטרי המחוז הצפוני בחקירת המקרה, ובסיומה עצרו בשעות הלילה את החמישה.

ארגון כוח לעובדים מסר אמש כי נהג חברת "סופרבוס" בעיר טבריה הותקף בידי חבורת נערים המוכרת למשטרה. אותם נערים תקפו בשבוע שעבר שני נהגים אחרים, וגרמו לאשפוז של אחד מהם. בתגובה לאירועים, שבתו חברי איגוד ועדי התחבורה בטבריה מהשעה 22:00 ועד לחצות. במקביל, באיגוד דורשים כי הנהלת חברת "סופרבוס" תדאג למאבטחים בקווים בעיר בשעות 18:00 ואילך, שעות שלדבריהם מועדות לפורענות. בארגון מזהירים כי מידה שלא יחול שינוי בעמדת החברה, בכוונת הוועדה להשבית את קווי התלמידים בעיר.

"דם הנהגים לא הפקר": נהגים מפגינים מול הכנסת בעקבות מקרי אלימות מהם סובלים (צילום: כוח לעובדים)

גיל מושקוביץ, רכז התחבורה בצפון בארגון "כוח לעובדים", מסר כי "אדישות המשטרה ובתי המשפט נפשעת. הנערים הללו כמעט הרגו בן אדם בשבוע שעבר, ועדיין מסתובבים חופשי. אם חיי הנהגים לא חשובים נזכיר – כל תקיפה של נהג מסכנת נוסעים. לא נעמוד מנגד, בכל מקום שבו לא ניתנת הגנה לנהגים, לא תהיה תחבורה ציבורית. כל מקרה כזה ממחיש את הזלזול בנהגים והסירוב לראות בהם עובדי ציבור. נמשיך להיאבק עד שתקיפת נהגים תיענש במלוא החומרה כמו תקיפת עובדי ציבור".

כאמור, שני נהגי אוטובוס הותקפו ביום שני שעבר בטבריה על ידי כמה בני נוער והזדקקו לטיפול רפואי. הנערים חסמו את דלת האוטובוס, ירקו על הנהג וכשזה התעקש שיפנו את האוטובוס, הם תקפו אותו באלימות קשה.

נהג מתלמד שישב במושב הסמוך לנהג קם כדי להפריד, הותקף בלבנה, נפגע בראשו ואיבד את ההכרה. הנהגים פונו לטיפול רפואי בבית החולים כשאחד מהם סובל משבר והשני מזעזוע מוח. בתגובה החליט איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים על שביתה כל הקווים בטבריה, למחרת, בין השעות 8:00 – 10:00.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116989