במוצ"ש מתחדשות המחאות נגד ההפיכה המשטרית; הוקם אתר ייעודי לדיווח על אלימות בהפגנות

המחאות נגד ההפיכה המשטרית מתחדשות הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ. פעילי הגוש נגד הכיבוש הדגישו שיפגינו בעשרה מוקדים ובהם תל-אביב, ירושלים וחיפה. בבאר שבע העצרת הנערכת מדי שבוע בעיר תהפוך למופע מחאה של אמני הנגב בהשתתפות חסן MC, סגול 59, ארז פרביאש והמחלקה, מעבר לכביש שש ורוקפוקטס, בשעה 20.15 ברחבת המשכן לאמוניות הבמה.

"השבוע חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים", מסרו מארגני המחאה. "החלטתם של לפיד וגנץ להיכנס להידברות מבלי לדרוש את גניזת החקיקה ולוודא שלא תקומנה מיליציות אלימות נגדנו היא מזעזעת ושערורייתית". יצוין שמילואימניקים הפגינו אתמול מול ביתו של יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ בראש העין וקראו לו: "אין לך מנדט להתפשר על הדמוקרטיה". כמו גם, אתמול נערכו הפגנות של עשרות מפגינים מחוץ לבתיהם של שרים מסיעת הליכוד דני דנון ברעננה, ניר ברקת בירושלים ויריב לוין במודיעין. כמו כן הפגנה יוצאת דופן נערכת בנתב"ג ע"י קריים מיניסטר, שארגון לנוחתים בארץ קבלת פנים מיוחדת.

בתוך כך ובעקבות תקיפת מפגינים נגד ההפיכה המשטרית ועיתונאים מערוצי הטלוויזיה בידי בריונים מכנופיית לה פמיליה וקבוצות ימין קיצוניות אלימות אחרות, יוזמה חדשה עלתה לאוויר: פלטפורמה בשם "אלימות", לתיעוד ודיווח על מקרי אלימות ותקיפה. את הפלטפורמה פיתחו גלעד ביהרי וענבר יסעור ועיצבה דפנה נוימן, פעילים במחאה נגד ההפיכה המשפטית. הם כותבים באתר כי "ישראל היא מדינה שבה מתקיימות הפגנות רבות. מגזרים, קבוצות, קהילות יוצאות לרחוב ולכיכרות הערים להפגין על בסיס קבוע. הפגנות קטנות, גדולות, עצומות, במוקד אחד או במספר מוקדים הן עניין שכיח. לעתים מתרחשים בהפגנות אירועי אלימות, מצד מפגינים, מפגיני נגד, פרובוקטורים, או שוטרים ואנשי אכיפת החוק, שנוקטים ביד קשה במיוחד וללא סיבה".

מדובר במאגר מידע אשר בו יתועדו מקרי אלימות נגד מפגינים והוא יכלול דיווחים, עדויות ותיעוד ויזואלי, והוא פתוח לציבור. יוזמי המהלך קוראים לכל מי שהותקף או היה עד לאלימות במהלך הפגנה או בדרך אליה או ממנה, ללחוץ על כפתור באתר הייעודי שהוקם ולשתף בפרטי האירוע. בנוסף הם קוראים למי שרוצה לפנות למאגר ולוודא אם אירוע האלימות שחווה תועד – להשאיר את פרטיו ואת פרטי המקרה, על מנת שייצרו עמו קשר

"פלטפורמה ייחודית כדי לאסוף מידע ולתעד את מקרי האלימות האלה על ציר של זמן ובפריסה גיאוגרפית. המידע שנאסף כאן יסייע להבין את היקף התופעה, את המאפיינים שלה, לאתר ולפלח את מקרי האלימות על פי מדדים ותבחינים שונים, יעניק בסיס עובדתי לשיח הציבורי, ויעזור במיגור התופעה. כל אחד – נפגע אלימות או עדי ראייה – יוכל להזין מקרי אלימות לתוך המערכת, והם ייאספו וייכנסו למאגר אחרי בדיקת נכונות ואימות העובדות". "ניתן לדווח גם על אירוע עבר. המידע יישמר יקוטלג, יאומת ויאורגן באופן שיאפשר ניתוח מתודולוגי של כלל האירועים המדווחים ויונגש תוך כדי שמירה על פרטיות המותקפים והמדווחים", ציינו.

האתר "אלימות": https://alimut.org