פשע נתעב והוצאה להורג: תושב חורה נורה למוות בידי שוטרים בעיר העתיקה

הסטודנט לרפואה מוחמד ח'אלד אלעסיבי (26) מהיישוב חורה שבנגב נורה למוות הלילה (בין שישי לשבת) בידי שוטרים אזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, אחרי שלטענת המשטרה "ניסה לחטוף נשק משוטר" – ואף ירה באמצעותו. לפי המשטרה, אלעסיבי עוכב לבידוק שבמהלכו התנפל על שוטר, ונורה בתום מאבק. לא היו נפגעים מלבדו.

אך הניגוד לטענות המשטרה, מתפללים בהר הבית מסרו כי "אלעסיבי לא החזיק סכין ולא נשק, הוא לא היווה סכנה. שוטרים התייחסו לאישה בצורה לא מתאימה והוא התערב וניסה לעזור לה – ואז ירו בו. הירי היה מיותר לגמרי". אלעסיבי סיים לימודי רפואה ברומניה לפני כשבועיים, ולפי חלק מהמתפללים הוא ביקש להעניק לאישה טיפול רפואי ראשוני.

ממשפחתו של אלעסיבי נמסר כי "המשטרה משקרת, הוא נרצח בדם קר בלי שהיווה כל סכנה. מדובר באדם מוצלח שלמד רפואה, ולא חשב מעולם לפגוע במישהו. ירו לעברו יותר מעשרים כדורים בלי שהחזיק שום דבר. לא יכול להיות שכל השוטרים שהיו שם לא הצליחו לתפוס אותו בלי לירות בו. אנחנו מקווים שהם יפרסמו את מצלמות האבטחה ולא יגידו שהייתה תקלה".

הבוקר התכנסה המעוצה המקומית חורה והכריזה על יום אבל ביישוב ושביתה בת יומיים. מהמועצה נמסר כי "מדובר בפשע נתעב והוצאה להורג בדם קר , המנוח שסיים לאחרונה את לימודי הרפואה ברומניה לא נשא נשק ולא היתה לו שום כוונות זדון , מדובר ברצח שמוכיח את הקלות שבה פותחים בירי והגישה הגזענית של המשטרה נגד הציבור הערבי".