בכנסת יתקיים מפגש חירום 'נגד דיקטטורה במערכת התכנון'

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת),  ח"כ תמר זנדברג (מרצ) וח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) בשיתוף עם הפורום לדמוקרטיה בתכנון מזמינים למפגש חירום שיתקיים מחר בכנסת תחת הכותרת "נגד דיקטטורה במערכת התכנון". לדברי ח"כ חנין בעקבות החלטות הממשלה והסכמי הקואליציה "עצמאותן של ועדות התכנון השונות תיעלם, ובמקומה תיווצר מערכת תכנונית ריכוזית ודיקטטורית, הכפופה לחלוטין להחלטות השלטון המרכזי, ולמשרד האוצר בפרט, מבלי לאפשר לדעות השונות להשפיע על התכנון העתידי בישראל ועל המרחב הציבורי שלה". עוד הדגיש ח"כ חנין שפתרון משבר הדיור לא עובר דרך השתקת קולו של הציבור ושלילת יכולתו להתנגד לפרויקטים דורסניים והפיכת נציגיו בועדות התכנון לפקידים חסרי שיקול דעת עצמאי הכפופים לחלוטין לאינטרסים הכלכליים של בעלי ההון".

2015-06-09_203803

הפגנה שנערכה אתמול בירושלים בהשתתפות פעילים סביבתיים (צילום: מגמה ירוקה)

כאמור, המפגש יתקיים מחר (יום רביעי),  בשעה 14:00 באולם נגב בכנסת. במפגש ייקחו חלק חברי כנסת, אנשי שלטון מקומי, בכירים ממנהל התכנון לשעבר, ארגונים מקצועיים בתחום התכנון, ארגוני חברה, סביבה ואיכות השלטון ואנשי אקדמיה. יצוין שעשרות פעילים סביבתיים מהחברה להגנת הטבע ומגמה ירוקה, הפגינו אתמול )שני) מחוץ לישיבת קבינט הדיור בירושלים במחאה על העברת כל סמכויות התכנון לשר האוצר משה כחלון. לדבריהם, הם חוששים כי השיקולים יהיו בעיקר כלכליים, על חשבון הציבור, ערכי הטבע, הסביבה והנוף. בנוסף, הם מוחים על ההכרזה הצפויה היום על מורדות שכונת רמות בעיר כאתר "מועדף דיור".

גם בהסתדרות מותחים ביקורת על המהלך "נתתי הנחיה שעד שלא יהיה סיכום בינינו לבין המדינה על תנאי העובדים במינהל התכנון וברשות מקרקעי ישראל, אף עובד לא יעבור למשרד האוצר", כך אמר אתמול ל"כלכליסט" יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. יעקובי הוסיף כי "מה שלא נעשה עם העובדים לא יהיה לו שום תכלית. אני חושב ששר האוצר יודע את זה ומקווה שהוא ינחה את כל הגורמים אצלו במשרד שיישבו איתנו". אחד הנושאים שיעקובי צפוי להעלות במשא ומתן הוא העברה להעסקה ישירה של כמה עשרות עובדי כוח אדם בשני הגופים, שכיום מועסקים יחד עם עובדים מן המניין. כמו כן, הוא עשוי לדרוש גם העברה של עובדים בחוזה אישי להסכם קיבוצי.

 לפרטים נוספים על המפגש שיתקיים מחר בכנסת ולהרשמה: meeting.herum@gmail.com