בית הדין הארצי לעבודה: קפה נואר תפצה את עובדיו ב-300 אלף שקל

ניצחון נוסף לעובדים של קפה נואר: בית הדין הארצי לעבודה דחה אתמול (שני) את הערעור שהגישה המסעדה – שפגעה בזכות ההתארגנות של עובדיה – וקבע כי היא תצטרך לפצות את העובדים ב-300 אלף שקל. קפה נואר פועל כבר יותר מ-20 שנה ברחוב אחד העם בתל-אביב. חלק מקבוצת נואר מפעילה גם את המסעדות סבסטיאן בהרצליה ואת אולם האירועים הקומה הרביעית.

משמרת על עובדי קפה נואר בשדרות רוטשילד בתל-אביב בעת סכסוך העבודה (צילום: הנוער העובד והלומד)

 

בפברואר 2017 התאגדה קבוצה של עובדים במסעדה – המורכבת ממלצרים, ברמנים, טבחים ושוטפי כלים – באמצעות הסתדרות הנוער העובד והלומד, במטרה להסדיר את תנאיהם הסוציאליים. העובדים, בין היתר, הפגינו וקיימו משמרות מחאה מול המסעדה ברחוב אחד העם, בהשתתפות פורום העובדים של חד"ש תל-אביב, וברחובות הסמוכים. לאחר סכסוך עבודה ממושך – בתחילה סביב סירוב הנהלת המסעדה לקיים מו"מ לחתימת הסכם קיבוצי עם ועד הפעולה, ולאחר מכן בשל טענות העובדים על פגיעה בהם על רקע צעדים ארגוניים ושביתות – הגישה הסתדרות הנוער העובד והלומד תביעה בגין פגיעה של המסעדה בהתארגנות עובדיה.

לפני כשנה קבע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי המסעדה פגעה בהתארגנות העובדים הצעירים – ופסק כי עליה לשלם פיצוי בסך 300 אלף שקל לעובדים ולהסתדרות. בפסק הדין נכתב: "בנסיבות תיק זה, כשמדובר בהפרות מצטברות ומתמשכות, עם השלכות קשות על ההתארגנות, סכום הפיצוי צריך להיות גבוה מהמוזכר לעיל".

אך ההנהלה בחרה לערער על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה בספטמבר 2018, במטרה לבטל את הפסיקה ולהוריד את דמי הפיצויים שעליה לשלם לעובדים. כאמור, בית הדין הארצי לעבודה דחה אתמול את הערעור, והשאיר על כנו את פסק הדין המחייב. בפסק הדין נכתב: "ממצאים אלה, שנקבעו על ידי בית הדין האזורי, מלמדים על הפרה בוטה, מכוונת ונמשכת של הכללים שנקבעו בפסק דין פלאפון, ועל התערבות גסה של קפה נואר במהלכי ההתארגנות, תוך ניסיון שאינו לגיטימי להביא לסיכולה".