בירושלים הפגינו נהגים החברים בוועדי התחבורה הציבורית של כוח לעובדים

עשרות נהגים, חברי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, הפגינו בצהריים (רביעי) בירושלים במחאה על תנאי העסקתם. הם צעדו מחניון האומה ועד לכנסת. בהפגנה השתתפו נהגים מארבע חברות שונות, בהן אגד תעבורה, אגד, דן בדרום וסופרבס.

לדברי תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לדאבוננו – לאור אטימות החברות, אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לשביתה מקיפה. מסתמן כי רק צעדי שביתה יובילו לשינוי תנאי ההעסקה של הנהגים. כך קרה כששבתנו בשנת 2015 ובשנת 2018 ומסתמן לצערנו שכך גם הפעם. החברות סובלות כבר כמה שנים ממחסור חמור בנהגים. נהגים בערים בהן פועלות החברות, מעדיפים לשבת בבית ולא לחזור למקצוע הזה. הגיע הזמן להתעורר ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר ועד נהגי בסופרבוס, הארון שובש, הוסיף: "לנהגים נמאס להיות שק החבטות של הציבור. איך יכול להיות שאנחנו מפעילים את התחבורה הציבורית, נושאים באחריות כל כך כבדה, ולא נחשבים לעובדי ציבור? איך יכול להיות שלוותק שלנו אין שום משמעות, כאשר נהג עם וותק של 20 שנה שווה לנהג שרק עלה על הכביש. אנו קוראים לנהגים בכל החברות להצטרף אלינו כי כפי שראינו בעבר, רק בצעדי מחאה אמיתיים נוכל לשנות את המצב".

לנהגים ארבע דרישות מרכזיות: הכרה בנהג כעובד ציבור, העלאת שכרם, שמירה על הוותק הענפי הנצבר בין מרכז למכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית ולהפסיק את האלימות המופעלת כלפיהם. "בין נהגים – אין תחבורה ציבורית", נמסר מכוח לעובדים.

נהגים החברים בכוח לעובדים: "בלי נהגים אין תחבורה ציבורית" (צילום: כוח לעובדים)

 

איגוד ועדי התחבורה המאגד את החברות סופרבוס, אגד תעבורה, דן בצפון, דן בדרום, ועדי הפעולה באגד וקווים ערך כבר לפני מספר שבועות הפגנה ראשונה וחסם את הכבישים מסביב למרכזית המפרץ בחיפה. אז נמסר ש"ללא הכרה בנהג כעובד ציבור, ללא העלאת שכר הנהגים וללא שמירה על הוותק הענפי הנצבר – לא תהיה תחבורה ציבורית בישראל. הענף פשוט יקרוס, והאחראיים למחדל ימשיכו לנסוע ברכבים הממוזגים שלהם".

 

סרטון – נהגים מפגינים היום בירושלים:

https://www.facebook.com/192552028215364/videos/220568133324074

 

סרטון – נהגים מפגינים חוסמים את הכבישים סביב מרכזית מפרץ חיפה:

https://www.facebook.com/192552028215364/videos/221111806721803