ארגון המתמחים מרשם דחה את מתווה קיצור התורנויות של ממשלת הימין

ארגון המתמחים מרשם דחה היום (רביעי) את מתווה קיצור התורנויות של ממשלת הימין. "לצערנו במתווה שיוצג אין בשורה אמיתית", אמרה יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון, "שיקרו לנו, הונו אותנו, מכרו אותנו, סיפרו לנו סיפורים. בלב כבד ניאלץ להגיש מחר 2,030 מכתבי התפטרות". כך הגיבה ד"ר ביטון לפרסום המתווה החדש על-ידי שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. המתווה כולל קיצור השעות של ההתמחויות בכל המקצועות, למעט כירורגיה. לפי מתווה זה קיצור ההתמחויות יסתיים עד 2026.

בהודעה שפרסם ארגון מרשם בעקבות פרסום המתווה נמסר כי 2,300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים יגישו היום ומחר מכתבי התפטרות כמחאה. במרשם דורשים קיצור מיידי של ההתמחויות, ולא רק בעוד חצי שנה. כמו כן, הם דורשים קיצור רוחבי בכל בתי החולים, במחלקות פנימיות, רפואה דחופה וקורנה. עוד הם דורשים כי מקצוע הכירורגיה לא יוחרג מהמתווה, לאחר שבמשרד הבריאות ביקשו כי קיצור ההתמחויות בכירורגיה ייבחן רק ב-2026.

יצוין שכ-500 מתמחים הפגינו ביום שני בלילה ליד ביתו של שר הבריאות הורוביץ. המפגינים חסמו את הרחוב המוביל לביתו, החלו לצעוד לאורך רחוב אבן גבירול בתל אביב ואף שרפו מדי רופאים ("סקראבס"). חמישה מהם נעצרו בידי המשטרה.

מתמחים לרפואה מפגינים בדרישה לקיצור התורנויות מול הכנסת (צילום: מרשם)

 

לפני ההפגנה אמרו בארגון הרופאים המתמחים "מרשם": "שר הבריאות עשה עלינו סיבוב וחזר בו מכל ההסכמות שהגענו אליהן. נגיע היום להפגין ליד הבית שלו כדי שיסתכל לנו בעיניים, ויסביר לנו איך זה נראה לו הגיוני לקבוע שיותר מ90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות". "אנחנו לא נוותר ונילחם עד הסוף. כל האחריות מבחינתנו היא על שר הבריאות. ואם עד סוף השבוע הוא לא יאשר מתווה ראוי לקיצור התורנויות, כבר ביום חמישי יגישו 2,300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים את מכתבי ההתפטרות", הדגישו.

יצוין שעשרות מתמחים, סטודנטים וסטאז'רים לרפואה הפגינו גם ביום ראשון האחרון בכניסה למשכן הכנסת בזמן הדיון בוועדת הבריאות על מתווה לקיצור התורנויות. חלק ממשתתפי ההפגנה, פשטו את מדי הסקרבס וזרקו אותם כאות מחאה וכאיתות על כוונתם להתפטר.

 

סרטון – מפגינים מול הכנסת בדרישה לקיצור תורנויות:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/259790119404354

 

עוד בנושא:

מתמחים נעצרו במהלך הפגנה מול ביתו של מנהיג מרצ ושר הבריאות הורוביץ

מתמחים לרפואה מחו מול הכנסת: חילוקי דעות בממשלה על המתווה לקיצור התורניות

שרת הכלכלה פרסמה מתווה לקיצור תורנויות; המתמחים יפגינו מול הכנסת