ביפו יתקיים דיון על מערכת המשפט כחותמת גומי למעצר ללא משפט

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל מזמינה לדיון שיתקיים ביפו על מערכת המשפט כחותמת גומי למעצר ללא משפט. תחת הכותרת "מצג שווא: מערכת המשפט כחותמת גומי למעצר ללא משפט", הדיון ייערך בתיאטרון יפו (מפרץ שלמה 10 יפו העתיקה), ביום רביעי 22 בפברואר בשעה 17:00.

2017-02-05_201047

הפגנה לשחרור העציר המנהלי בילאל קאיד בשכם, יוני 2016 (צילום: אקטיבסטילס)

לפני נתוני שירות בתי הסוהר יותר מ-720 פלסטינים מוחזקים בימים אלה במעצר מנהלי. הליך המעצר המנהלי מתנהל תחת מעטה של סודיות מוחלטת ותוך הפרת זכותם של העצורים להתגונן כיאות. הוא מאפשר את החזקתו של אדם במעצר ללא הגבלת זמן, ללא ראיות וללא משפט, על סמך חומר מודיעיני חסוי (גם מהאסיר ועורך דינו) המתיימר להעיד על מסוכנותו, אינו מאפשר לעציר להתגונן, פוטר את התובע מעול ההוכחה ונטול ביקורת שיפוטית.

הדיון יעסוק במערכת היחסים המורכבת שבין צורכי בטחון הכלל ולבין חופש הביטוי והזכות של כל אדם למשפט הוגן, ויתמקד בחלקה של המערכת המשפטית במתן הכשר לפרקטיקה של מעצר ללא משפט. בדיון ישתתפו: יונתן גר, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל; המשפטן ד"ר עמיר פוקס, מנהל התכנית להגנה על ערכים דמוקרטים במכון הישראלי לדמוקרטיה; עו"ד יונתן לבני, בעל משרד עריכת דין עצמאי; עו"ד לאה צמל, מייצגת מזה 40 שנה עצירים ואסירים פלסטינים בבתי משפט בישראל ועו"ד עביר בכר, העוסקת בקידום זכויות אדם וכלואים בפרט ומייסדת הקליניקה המשפטית לזכויות אסירים באוניברסיטת חיפה. מנחה: העיתונאי ג'קי חורי ("הארץ"). הדיון פתוח לקהל ויתנהל בעברית יש נגישות לנכים.

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1634613956553927