ביבי תתפטר: מסעדנים יהודים וערבים מרחבי הארץ הפגינו מול הכנסת

מסעדנים יהודים וערבים מרחבי הארץ הפגינו אתמול (שני) מול הכנסת בעקבות החלטת ממשלת הימין להשאיר את המסעדות סגורות מלבד איסוף עצמי. חלק מהמפגינים התיישבו על הכביש וחסמו את התנועה בקריית הממשלה וקראו: "ביבי, תתפטר!" ו"לחם עבודה". בעל מסעדה בנתניה, גיא גולן, ירד לכביש מחוץ לכנסת, נעצר על ידי המשטרה ונלקח לתחנת המשטרה בשכונת תלפיות בעיר.

מחאת המסעדנים, אתמול, מול הכנסת. שנייה מימין: ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: זו הדרך)

חברי הכנסת של חד"ש הצטרפו למפגינים וח"כ ג'אבר עסאקלה מסר "בעלי מסעדות ועובדיהן, ערבים ויהודים, הביאו את המחאה לכנסת. הענף קורס, והממשלה המתעלמת ממצוקותיהם חייבת להתעשת ולהציע מתווה מספק לפתיחת המסעדות לצד פיצוי מלא על ההפסדים שנגרמו מהסגירה. אנחנו עומדים לצדם במאבקם הצודק ונמשיך להשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לתמוך בהם".

גם ח"כ עאידה תומאסלימאן הביעה תמיכה במאבקם ומסרה למפגינים: "ביום רביעי אעלה לדיון במליאה את המצוקה של המסעדנים והעובדים. המסעדנים הופקרו לגורלם בידי הממשלה שלא סיפקה להם פתרונות". עוד אמרה לעיתונאים "בעירי עכו הנשענת בעיקר על התיירות ותחום המסעדנות אנו מכירים היטב את המצב הקשה שעובר על בעלי המסעדות ועובדיהם. הגיע הזמן שהממשלה הזו תטפל בנזקים שנגרמו למסעדות ותורה על פתיחתן מחדש. הגשתי היום הצעה דחופה בנושא המסעדנות שתעלה לדיון מליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב. אבל הכי חשוב, שהמאבק הזה שהתחיל ע"י מסעדנים, ערבים ויהודים, יימשך, עד שהממשלה תביט להם בעיניים".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה אף הוא הצטרף למפגינים והדגיש "כל כך הרבה אנשים נהדרים נאבקים על הזכות הבסיסית להתפרנס. במשך מגיפה שלמה לא זכו לרגע אחד של וודאות ממשלה שאלתרה מרגע לרגע ונכשלה בכל צעד. גם אחרי שכולנו נתחסן וחייבים להתחסן המאבק שלהם לפיצויים ושיקום רק יתחיל".