בחד"ש דורשים את פיטורי המפכ"ל שבתאי בגלל דבריו הגזעניים

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, אמר בשבוע שעבר שערבים "רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם", כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 12. לפי הדיווח, הדברים נאמרו בפגישה בין שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הפגישה, כך דווח, עסקה במלחמה בפשיעה בחברה הערבית ובהקמת משמר לאומי.

לפי תמליל השיחה שפורסם אמר בן גביר לשבתאי: "עוד רצח ועוד רצח – זה עובר כל גבול. חייבים משמר לאומי חזק". שבתאי השיב לו: "אין מה לעשות. הם רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם. זו המנטליות של הערבים".

מחד"ש נמסר בתגובה לדברים שפורסמו: "בן גביר ושבתאי אינם ראויים להפקיד את ביטחון האזרחים הערבים באחריותם. המפכ"ל והשר לביטחון לאומי הוכיחו שוב כישלון מוסרי ומקצועי בהדלפות מהשיחות שפורסמו הערב בערוץ 12. בן גביר מנצל את דמם של האזרחים הערבים לקידום תוכניותיו הפשיסטית להקמת מליציות המשמר הלאומי, ושבתאי במקביל מתנער מאחריות בטענה שהתרבות הערבית היא אלימה! הם יודעים היטב, שהאלימות בחברה הערבית משתוללת רק בשני העשורים האחרונים בעיקר בשל מדיניות ההזנחה והאפליה הממשלתית שנתנה לכנופיות הפשע המאורגן לצמוח בתוך החברה הערבית ללא שום הפרעה, תוך מעורבות ישירה של סוכני השב"כ הערבים בפעילות כנופיות אלה".

גם ח"כ עופר כסיף (חד״ש- תע״ל) התייחס לנושא ואמר: "‏נבלה וטריפה מתחרים מי יותר גזען, והציבור הערבי משלם בדמו. שבתאי הוכיח שאינו ראוי להיות מופקד על ביטחון האזרחים הערבים, אבל כך גם לגבי הטרוריסט המדליף. הפשיעה היא תוצאה של מדיניות הזנחה מכוונת של גזענים מסוגם ושל חסינות למשת"פים המובילים את הפשיעה בחברה הערבית. ‏יפוטר הצמד מייד!".

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, הגיב אמש לחילופי הדברים וצייץ "מספר הנהרגים הפלסטינים בישראל עולה פי 7 ממספר הפלסטינים הנהרגים בגדה המערבית, בעזה ובירדן, כתוצאה מהפשיעה. זה לא טבע הפלסטינים, זה טבעו של הממסד הגזעני. בכל מקום בעולם מפכ״ל גזעני כמו שבתאי היה מפוטר ברגע. שבתאי – תתפטר!". לדברי ח"כ ייוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) "ההתבטאות הגזענית של המפכ״ל קובי שבתאי שהודלפה ושודרה בערוץ 12 היא חרפה על המשטרה והעומד בראשה. הכתמתו של ציבור שלם שרובו המוחלט נורמטיבי היא בלתי נסלחת ומעודדת גזענות ומבואת את כוונותיה של הממשלה הגזענית ממשלה שנותנת מטריה לרוח הרעה הזו אין לה זכות קיום הזו אין לה זכות קיום".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120164