בוטלו פיטורי עובדי חברות כ"א בביטוח הלאומי

 

בוטלו העיצומים שתוכננו הבוקר (יום ה') בביטוח הלאומי. איום העיצומים הוסר, בעקבות סיכום של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם שר הרווחה, יצחק הרצוג, לפיו יבוטלו הפיטורים של עובדי חברות כוח האדם בביטוח הלאומי.
 
מההסתדרות נמסר, כי העובדים התארגנו לאחרונה בהסתדרות והקימו ועדי עובדים לאחר שקיבלו מכתבי פיטורים מחברות כוח האדם המעסיקות אותן. המכתבים נשלחו בעקבות כניסתו הקרובה לתוקף של סעיף הקליטה בחוק חברות כוח האדם, שקובע כי עובדי חברות כוח אדם ייקלטו כעובדים מן המניין אצל המעסיק בפועל בתום תקופת העסקה של תשעה חודשים.
 
עם זאת, ביטול הפיטורים אינו מבטיח עדיין לעובדים להיקלט כעובדי הביטוח הלאומי. יו"ר ההסתדרות עיני האשים היום את משרד האוצר ואמר כי "האוצר מצא דרך חדשה לעקוף את החוק". עיני קרא למשרד, "שלא להתחמק ולהקצות לביטוח הלאומי את התקנים המתאימים לקליטת העובדים". הסתדרות עובדי המדינה הודיעה, כי לא תהסס לנקוט בעיצומים אם תגיע למסקנה כי העובדים לא ייקלטו בהמשך.
 
מוקדם יותר איימו עובדי הביטוח הלאומי לסגור את כל הסניפים. היום לא אמורה הייתה להיות קבלת קהל ולא אמור היה להינתן מענה טלפוני. ועד עובדי המוסד החליט לנקוט צעדים ארגוניים, במחאה על פיטוריהם של עובדי חברות כוח אדם במוקדים הטלפוניים ברחובות ובדימונה.
 
"העובדה שהנהלת המוסד ופקידי האוצר נותנים יד לפיטוריהם של עובדי חברות כוח אדם במוקדים הטלפוניים, במקום לקלוט אותם כעובדים מן המניין של המוסד לביטוח לאומי, היא שערורייתית" אמר יו"ר הוועד, ירון צרפתי.
 
"מן הראוי", הוסיף צרפתי, "שעובדים אלו ייקלטו במוסד, במיוחד לאור חוק חברות כוח האדם שייכנס לתוקף בספטמבר הקרוב". נכון לעכשיו, העיצומים בסניפים יימשכו יום אחד בלבד. בד בבד, בהנהלת הביטוח הלאומי מדגישים, כי מתקיים משא-ומתן עם משרד האוצר לגבי הוספת תקנים למוסד. חוק חברות כוח האדם אינו מאפשר העסקה של עובד לתקופה ארוכה מתשעה חודשים. מ-2004 ועד היום פרשו מהמוסד לביטוח לאומי 400 עובדים. חלק מתפקידי הפורשים ממלאים כעת עובדי חברות כוח אדם.