בדרום ת"א תתקיים סדרת מפגשים שיעסקו בג'נְטְרִיפִיקַצְיָה והשלכותיה החברתיות

התארגנות כוח לקהילה של תושבי דרום תל-אביב מזמינה להשתתף בסדרת מפגשים לליבון המשמעות החברתית, התרבותית והכלכלית של תהליך הג'נטריפיקציה. "גֶ'נְטְרִיפִיקַצְיָה" לפי האקדמיה ללשון העברית היא תהליך עירוני-חברתי בלתי מתוכנן או מתוכנן של מעבר אוכלוסייה מהמעמד הבינוני והגבוה לשכונות מוחלשות במרכזי ערים תוך שינוי מתמשך של אופי השכונה. פעמים רבות מלווה בתהליך של התחדשות פני הרחובות, שיפוץ בתים ותחלופה של העסקים באזור. ניתן לראות בתהליך זה חלק מהתחדשות עירונית.

2016-10-30_195105

המונח נטבע לראשונה ב-1964 על ידי הסוציולוגית הבריטית רות גלאס, כדי לתאר את השינויים שהיא זיהתה בלונדון בשנות ה-60. זהו מונח ביקורתי מיסודו, המתייחס להשפעה השלילית של התהליך, ומתאר את פגיעתו במרקם החיים של קהילה שהתגוררה במשך שנים במקום. בתהליכי ג'נטריפקציה קהילה זו מפורקת תרבותית וחברתית, והיא נדחקת, מסיבות כלכליות וחברתיות, אל מחוץ למקום מגוריה לאורך עשרות שנים. עם השנים איבד המונח ממשמעותו הביקורתית המקורית, ואף לעתים משמש כתיאור חיובי של התחדשות עירונית.
מטרת המפגשים היא להבין מה בדיוק אומר המונח ג'נטרפיקציה? איך הוא בא לידי ביטוי בחיי היומיום ומהם ההשפעות המיידיות והעתידיות של התהליך? מי הם בעלי האינטרסים? איך אפשר לצמצם פגיעה בתושבים בתהליך שכזה? המפגשים יתקיימו החל מיום שלישי הקרוב, 1 בנובמבר 2016, מדי יום שלישי, אחת לשבוע בשעה 19:00 בית אחותי, רחוב מטלון 70 שבדרום תל אביב.
בדיונים ישתתפו: רחל עמרם ("ג'נטריפיקציה" – על המושג, דוגמאות ושאלות); עו"ס ליאור קיי אבישי (כרם התימנים- 100 שנה של מגורים); ד"ר נעמה מישר (הקשר בין אדריכלות נוף לג'נטרפיקציה); אדר' שרון רוטברד (מלחמת עולם בשכונה); יורם בלומנקרנץ (חלוצי החלל בדרום תל-אביב); ראובן אברג'יל (הג'נטריפקציה כחלק מתהליך הדיכוי); ד"ר ערן צין (ערי העולם); דורית לוי (ברחובות שלנו); ד"ר טליה מרגלית (הג'נטריפיקציה וההגיון הניאו-ליברלי) ושולה קשת (ג'נטריפיקציה מנקודת המבט של ילידה). ב-10 בינואר 2017 יתקיים דיון מסכם.
התכנייה המלאה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/212368835854405